Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

Pergotime

Hoppar in här !

Ätit 1 kur Pergotime

24 Februari såg dr 2 ägg på som kommer att lossna runt 5-6-7 mars

Så nu är det bara att vänta, vi har sex 2-3 ggr varje dag så inga äl tester behövs :)

• I have a kid
    Elba skrev 2014-03-05 22:43:41 följande:
    Nu tror jag att jag haft ägglossning, tempen gick upp i morse och har haft stickningar på både höger och vänster sida i går (och lite i dag också..) Hoppas bara inte det lilla ägget på vänster sida har släppt också, vill verkligen inte att det är tre som släpper. Läkaren sa ju att det skulle bara vara de två största... :S Känns snurrigt just nu, ska försöka få till telefontid med min läkare... Men vi har fått till det bra denna månaden iallafall tror jag :) Så nu börjar två veckors väntan (igen)

Sopcav: Vad är det för kur du tar varannan vecka? Och sen får ni väl försöka även om ni inte får ultraljud? :)

Närkommerjunior2: Jag är inte säker på vad som händer med de mindre äggen, jag tror att de kan hänga kvar till nästa ägglossning. Iallafall sa läkarn det en tidigare gång när de såg en "nysläppt" äggblåsa (gulesäck) på vul (när vi var under utredning) och en annan som var ganska stor men hade tydligen inte lossat, att den förmodligen skulle lossna nästa gång... men de kanske kan tillbakabildas också, gör de det ibland?
    har du haft äl flytningar = ?
  • I have a kid
    Elba skrev 2014-03-06 20:31:26 följande:
    Ja började få dem i måndags innan sprutan, och så har de varit lite till och från, men så kom det jättemycket nu! Undrar om jag kanske inte haft äl ännu... brukar vanligtvis inte ha äl flytningar så här länge och definitivt inte efter ägglossning, men jag har ju ingen aning om både pergo och ovitrelle kan påverka på detta sättet (trodde iofs att man fick mindre äl flytningar med pergo). Har du haft äl eller äl-flytningar ännu?
    Nej inte det, men är alltid BLÖT aldrig torr... men hade inte äl flytningar innan jag plussade med dottern heller hm,,,
  • I have a kid
    Elba skrev 2014-03-08 18:33:26 följande:
    I have a kid: Har läst att om man har en "fuktig" känsla då är man också fertil, man ser ju inte alltid det fertila sekretet... Har ju iaf tydligen funkat för er innan ;) Nu har tempen iaf gått upp så jag har definitivt ägglossat! :)
    Sopcav: har hört också att effekten sitter ofta i nästa månad efter pergokur, så det kan nog stämma :) Fast om du har PCOS så kanske man måste ha varje månad? Har du frågat din läkare?
    Mytime: oj mår du så dåligt! :( Man kan ju hoppas att det är tidiga graviditetstecken :P Nej man får tempa regelbundet för att hitta stegringen, kan ju testa till nästa månad, inte så svårt som det låter :) Hoppas att ägglossningen är över så ni kan börja ha kul igen utan skydd, men svårt som sagt att veta definitivt utan blodprov eller vul...
     Hur tempar man ? munnen ?  Jo men det var INTE med min sambo!  Vi har inga barn tillsammans :)
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-09 20:31:26 följande:
    Symtom eller inbillning? Småömma bröst och väldigt känsliga bröstvårtor... Effekt av pergotime? Ägglossning? Mens på g? Eller vad...? Borde va ungefär en vecka till mens egentligen... För nästa söndag är dag 26... OM de vore graviditetstecken, när vågar ja testa för att slippa bli besviken? Vågar noga inte testa förrän framåt dag 30 eg, men ja brukar inte kunna hålla mig men blir ju så besviken varje gång... Ni andra som använt pergotime nu, använder ni er av några ägglossningstester eller något annat "hjälpmedel"?
    Jag hade väntat! Har åxå ömma vårtor osv.. MEN ska inte testa förs en längsta dagen jag nånsin haft i min cykel 47 dagar! så blir 28 mars ! 
  • I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-10 10:09:04 följande:
    Mytime jag håller med dig lite gällande monitorn. Är lite kluven, å ena sidan är jag kontrollfreak som inte vill missa äl men samtidigt känns det ju mer spontant utan. De flesta plussar väl runt bim men vill man va säker så kan man ju vänta en vecka extra.

I have a kid, jag tempar i örat men det är nog sak samma sålänge man använder samma temp och kollar samma tid innan man går upp ur sängen.

Idag har jag varit på vul. Hade fyra äggblåsor som var värda att mäta och de låg på 27, 22, 18 och 13 mm. Till mig sa de kör på, att det troligtvis bara var ett ägg som skulle släppa, ev nåt till. Ska ta ovitrellespruta idag så bör ha äl imorgon. Spännande!
    Va kul :) vilken cykeldag var du på när du gjorde vul?

Berätta sen gärna HUR du upplevde äl :)   Har du haft äl tidigare ? hur har den varit ?
  • I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 15:10:05 följande:
    Jag gjorde vul dag 15 och idag dag 16 fick jag maxutslag på monitorn samt positivt äl-test. Hoppas tempen har stigit imorgon bitti också. Jag tror att jag har haft äl vissa månader men isf alldeles för sent. Jag verkar få ägg men att de inte släpper alt släpper för sent. Ofta har jag äl-flytningar i över en vecka innan pos äl-test. Denna månad fick jag dem först idag. Var lite rädd att det skulle bli för torrt av pergo men det verkar ordna upp sig.

Hur har det gått för dig I have a kid? Gjorde du nåt mer vul närmare äl? Har du känt av äl denna månad? Brukar du få utan pergo?

Nu är det några som närmar sig bim va? Elba, Mytime, är det någon mer? Hur går det för er? Någon som känner nåt?

Håller tummarna för oss alla! Ska bli spännande att se om det blir några bebisar och kanske tom tvillingar!?
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 15:10:05 följande:
    Jag gjorde vul dag 15 och idag dag 16 fick jag maxutslag på monitorn samt positivt äl-test. Hoppas tempen har stigit imorgon bitti också. Jag tror att jag har haft äl vissa månader men isf alldeles för sent. Jag verkar få ägg men att de inte släpper alt släpper för sent. Ofta har jag äl-flytningar i över en vecka innan pos äl-test. Denna månad fick jag dem först idag. Var lite rädd att det skulle bli för torrt av pergo men det verkar ordna upp sig.

Hur har det gått för dig I have a kid? Gjorde du nåt mer vul närmare äl? Har du känt av äl denna månad? Brukar du få utan pergo?

Nu är det några som närmar sig bim va? Elba, Mytime, är det någon mer? Hur går det för er? Någon som känner nåt?

Håller tummarna för oss alla! Ska bli spännande att se om det blir några bebisar och kanske tom tvillingar!?
     Gjorde ett vul på dag 13! sen inget mer, men är rätt säker jag kände av ägglossningen, för hade ont i äggstockarna/konstigt tryck där 2-3 dagar efter Vul. Dock hade jag ingen äggvite flytning, inte som jag märkte av iaf... Hade inte det innan jag blev gravid med Freja heller 2007. Nej har inte haft ägglossning tidigare, inte känt sån smärta /tryck inte sen innan jag väntade dottern, så föromodar att jag inte haf ägglossning. Har haft 2 partners sen jag väntade barn sist, vi har alltid kört oskyddat.

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-11 20:30:05 följande:
    Tack :)
    Min gyn sa att man får diskutera spruta om ägget inte lossar på egen hand först. Så i sådana fall vid nästa omgång... Har ni tagit sprutan? Fick ni den på en gång då eller?
    Är på cykeldag 13 idag... Känns egentligen bara som en evig längtan... Vill att tiden ska gå fort!
     Undrar åxå över sprutan ... hur vet man att man haft ägglossning ?

• I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 22:39:13 följande:
    Min vanliga gyn sa inget om spruta men däremot barnmorskan på fertilitetskliniken. Hon tyckte att det var bäst att ta den så att ägget/äggen skulle lossna. Fråga er gyn så borde ni få det men vissa vill väl som sagt vänta en cykel och se om det släpper av sig själv.

Hemma kan man se om tempen stigit fast då måste man ju ha tempat minst en cykel för att få en kurva. Får man positivt ägglossningstest bör äl ägt rum ca ett dygn efter testet men har hört att positivt äl-test inte garanterar att ägget faktiskt släpper. Hos gyn kan man ta blodprov som mäter nån hormonnivå för att se om man haft ägglossning, tror det är progesteron man mäter, rätta mig om jag har fel.
     Okej! Om det inte tog sig så ska jag fråga efter spruta + blodprover!  För har ju kört en kur pergotime nu!
  • I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-13 23:33:44 följande:
    Ja gör det I have a kid! :)

Usch va tråkigt sopcav! Hoppas det var sista gången på ett tag.

Jag är precis som dig Mytime, testar alltid tidigt och blir lika besviken varje gång. Men än finns det ju hopp för dig!

Nån som tagit ovitrellesprutan och fått positiva äl-test flera dagar i rad? Jag är inne på tredje dan med tokpositiva test vilken antagligen är en biverkning från sprutan men hoppas att jag haft äl så att det  inte bara är falska resultat.

För er som tagit eller ska ta ovitrelle kan den tydligen ge falska positiva gravtest också i ca 10 dagar efter sprutan så fet gäller att inte ropa hej om man testar tidigt då.. Så jobbigt att vänta!
    Visst innehåller Ovitrelle HCG ?  VET att nån av sprutorna gör det :P
Svar på tråden Pergotime