• sourpussy

Pergotime

Hej, hänger på er här.
    Ska hämta ut mina tabletter på måndag och om jag räknat rätt och allt stämmer ska jag börja äta om typ 3 veckor.
    Min gynekolog sa att jag får 2 kurer utskrivna så vi ska inte slösa bort en kur med att inte kunna ligga järnet då (mina ord inte hennesFlört) så hellre vänta en månad om en är bortrest eller liknande. Så inget snack om sexstopp. Ska heller inte göra nån VUL eller vad det skrivs om, vilket är vaginalt ultraljud?  Jag är inte alls så haj på grejerna. =)
    Har läst om Många som blir gravida med hjälp av pergotime så har höga förhoppningar, kanske för höga. :/

• sourpussy

Vilken skillnad det är, jag ska inte ens göra VUL, bara lämna blodprov typ dag 21 för att se vad det blev av pergo om de gjorde skillnad. Om det inte hjälpte skulle hon byta ut pergo till nåt annat, eller om det blir en starkare dos. 

Ni verkar ju fatta bra mycket mer än mig, undra om jag inte frågar tillräckligt...Obestämd

Sexförbud tror jag inte att jag skulle köra på, skulle hellre "riskera" än att skippa. 
    Vad är riskerna?? 

• sourpussy
    Mytime skrev 2014-03-04 10:58:51 följande:
    Riskerna är att de blir tre el fyra ägg som släpper samtidigt o kan bli befruktade o därmed orsaka trillingar el fyrlingar o de i sin tur innebär ju väldigt många risker för både barn o mamma både under graviditeten o förlossningen. Min läkare sa att de aldrig någonsin låter ett par försöka om de finns fler än två ägg eftersom riskerna är så stora o så nämnde han att de hänt en gång o att de varit en katastrof. Men han berättade inte mer än så.
    Okej... Känns liksom så motigt när man kämpat år ut och år in och sen inte satsa för risken att det äntligen tar är för stor. 
    Nu är jag ju inte där men man kan ju bli knasig för mindre. 
  • sourpussy
    Mytime skrev 2014-03-16 22:16:39 följande:
    När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..
    Hade ingen aning om att man ska räkna från dagen med riklig blödning. Jag ska ju börja idag. åh... 
  • sourpussy

Första kuren helt i onödan :(

Vi hade planerat så bra, att inte vara fullbokade denna vecka och jag jobbar bara en natt så vi ska ha massa tid och vad händer?? Han får en inflammation eller liknande i prostatan. Han har jätteont och mår dåligt. Känns så jäkla deppigt!!! :(

• sourpussy

Ibland undrar jag hur mycket otur man kan ha. Borde kanske kört äl test nu för att ha bättre koll till nästa månad? Kör ni alla det, äl test asså??

• sourpussy

Jag har ju kört äl test innan men min gyn påstår ju att jag har dålig äl, det sa ju aldrig testerna.
    Jag ska inte göra vul, konstigt att det är olika I have a kid. Jag ska bara lämna prov typ dag 21-22 för att se effekterna efteråt.

• sourpussy

I have a kid, jag har inte haft just de där stickorna. Håller med om att det är krångligt. Jag skippar testerna, får bara panik av tanken på när vi måste ligga. hehe

Vad jag förstod så har jag ett förhöjt värde av prolaktin (första blodprovet) vilket min gyn förklarade gör att min kropp tror den ammar. Man ska ju vara "skyddad" när man helammar. Dock fick jag aldrig nåt mot det utan hon tyckte det såg ganske ok ut vid andra blodprovet men tyckte då jag skulle testa pergo. Så hon måste sett på blodproven.

Svar på tråden Pergotime