-
Jag håller verkligen tummarna för er!Mytime skrev 2014-03-19 18:13:19 följande:Magdalena88 Jag hoppas verkligen att de kan va så för isf kanske våra chanser ökar eftersom vi inte fick ha oskyddat samlag pga att flera ägg ev kunde släppa men detta va på en måndag o på fredagen började vi ha oskyddat samlag igen o de borde ju innebära dag 17-18 någonstans så så KAN de ju finnas hopp iaf. Bara att hålla tummarna hårt! Har inte vågat testa med morgonurin än. Försöker hålla mig några dagar till eftersom mensen kom på dag 33 förra gången. O ja e även lite orolig för ja har haft någon form av "känning" i magen men vet inte om de e för att mensen närmar sig el om de e nå annat. Vågar ju inte hoppas för mkt för vi har trots alltförsökt väldigt länge utan minsta antydan till plus så varför skulle de funka denna gången när de inte gjort de tidigare men samtidigt vet ja hur besviken ja blir varje månad även om realisten i mig redan vet att de förmodligen blir som tidigare.. Men idag är alltså dag 29
-
Min BIM är 29 mars så det är en lååååååång och seg tid kvar framöver hehe. Än så länge inga symptom alls. Bara en uppblåst mage sedan ÄL men det kan ju bero på hundra andra saker så jag ska inte ens kalla det för symptom.Närkommerjunior2 skrev 2014-03-19 21:04:11 följande:Mytime jag har också hört att man kan få längre cykel med pergo. Gör ett morgontest imorgon så kanske du går rätt svar men det kan nog dröja några dagar till innan en ev graviditet syns.
I have a kid, som sagt så verkar många säga att man ska ta pergo varannan månad så det kan ju blir fler äggblåsor om du skulle köra en hel kur igen. Jag är rädd att man ska få för många ägg och sexförbud men å andra sidan sa ju min bm kör på med fyra äggblåsor.. Skumt att de säger så olika.
Magdalena88 när har du bim? Känner du av några symptom?
Själv håller jag på att bli galen av denna väntan.. Jag tycker att det liksom stramar lite i livmoderregionen men tänker att det bara är pga hcg i sprutan eller ev biverkning från pergo. Hoppas på flera fina plus snart!
Måste säga att jag i dagsläget är såååå lycklig över att jag haft ÄL att jag knappt tänkt så mycket mer på resten. Såklart man hoppas men nu vet jag iaf att jag kan ha ÄL vilket faktiskt är det viktigaste för att kunna bli gravid :) SÅ oavsett resultat så är det en glad månad. -
Så länge den inte kommit så får du inte ge upp! Jag har läst om flera som trott att mensen är på G men så har dem fått plus istället. Mensvärk - växtvärk = liknande smärta ;)Mytime skrev 2014-03-20 05:52:28 följande:Ja tror hoppet är ute trots allt denna Månad. Mensen har visserligen inte kommit än men nu har ja ont i magen såsom mwnsvärk så ja e tyvärr rätt övertygad om att den e på G.... :/
-
I have a kid skrev 2014-03-20 00:19:16 följande:Jo körde på en halv tablett... men om det inte tar sig denna gång så ska jag ha minst 1 tablett helst 2. Då är det ju bara det att jag får för mycket ägg :( vad gör man då??? om jag inte släpper ägg på 1-2 tabletter ?
Det var nog rätt beslut. Annars kan du ju precis som du säger öka dosen nästa månad.
Jag tycker du ska begära sprutan som släpper ägget i nästa cykel om du inte får ÄL denna gång. Då har man garanterat ÄL!
-
Mytime skrev 2014-03-21 05:36:07 följande:Bara några minuter efter att ja skrev här så kom mensen :( Så nu e hoppet ute för den här månaden... Pergo om fem dagar då...
Fasiken vad tråkigt!!! Unna dig något extra gott i helgen, det förtjänar du! Er tur kommer snart, det tror jag verkligen!
-
Mytime, låter absolut konstigt. Är du stressad kanske? Innan vårt bröllop i sommar var jag så sjukt stressad så jag fick magsår. Och då hade jag exakt dem symptomen... :/
Jag kände av pergo då jag blev sjukt varm på nätterna. Svettades nog lite mer under nätterna om jag inte minns fel. Men annars så var jag väldigt uppblåst i magen också. -
Men vad sjukt roligt närkommerjunior2!!!! Jag håller tummar och tår för att det stämmer!!!
-
ÄL + 7 idag. Har väldigt mycket flytningar och känsliga bröstvårtor sedan 2 dagar tillbaka. Det gör liksom ont när man kommer åt med tröjan... Kan såklart bara vara för att mensen är påväg men jag hoppas ju såklart.
Tiden går så sjukt långsamt, har tänkt testa mig absolut tidigast på fredag. Hur ska jag klara det??? WAH!
Närkommerjunior2: vad har du för symptom? :) -
Så tråkigt sourpussy :(
-
Håller verkligen tummarna för att det går vägen denna gång Mytme!!Mytime skrev 2014-03-25 07:49:59 följande:Idag börjar ja kur nr 2 med pergo och ska beställa äl-tester oxå nu tänkte ja så ja har lite koll. Tänkte börja testa dag 12-13 någonstans.
-
Idag är det ÄL+9/10 för mig. Igår kväll började jag få molvärk runt äggstockarna och i nedre magen... Det fortsätter även nu på morgonen. Känns inte alls bra, känns som att mensen är på G. Usch!
-
Men tack, så gulligt av dig!Närkommerjunior2 skrev 2014-03-25 09:36:40 följande:Spännande Magdalena88! Mensvärk var mitt enda symptom innan jag plussade, hoppas verkligen att det är ett symptom för dig också! Håller tummarna!!
-
Tycker det ser ut som att utslag för ÄL sker dag 11 -- helt klart!I have a kid skrev 2014-03-26 02:25:50 följande:HUr kunde hon se att den var ``dålig`` ==?
Ja alltså blir inte klok på äl testerna... fatta .o.o enligt min dr så ska äl ske efter Fredag... men jag har redan stegring tror jag (( se bild))
Sen ska blodprov göras dag 25... för att kolla om äl har skett!
färgen på strecken är röda på bilden ser dom inte så röda ut gahhh
-
Molande värk fem dagar på raken var inte ett symptom för mig, utan det var mensen som var på g. Den kom inatt. Usch så beviken jag är. Får ladda om och börja om på nytt.
-
Har precis haft ÄL och tog just ett blodprov för att bekräfta ÄL. Så nu är det bara ännu en evig väntan.
Hur går det för er?