• Mytime

Pergotime

Symtom eller inbillning? Småömma bröst och väldigt känsliga bröstvårtor... Effekt av pergotime? Ägglossning? Mens på g? Eller vad...? Borde va ungefär en vecka till mens egentligen... För nästa söndag är dag 26... OM de vore graviditetstecken, när vågar ja testa för att slippa bli besviken? Vågar noga inte testa förrän framåt dag 30 eg, men ja brukar inte kunna hålla mig men blir ju så besviken varje gång... Ni andra som använt pergotime nu, använder ni er av några ägglossningstester eller något annat "hjälpmedel"?

• Mytime

Vad krävs för att man ska få den här otrivill-sprutan? Ja har inte hört om den alls tidigare innan ja startade detta forum. Vet inte exakt när ja har BIM men runt dag 26 och dag 26 är på söndag. Känner ingenting än förutom att både igår o idag e ja fruktansvärt trött.. Kan lika gärna va influensa på g.... :(

• Mytime

Åh va tråkigt sopcav! Får hålla tummarna för nästa cykel. Ja känner lite att på ett sätt vill ja att menen ska komma för då kan ja börja med nästa pergotimekur och på eget bevåg försöka igen o andra sidan vore de ju underbart om den inte kom alls o stickorna visar plus istället. Ja kunde inte riktigt hålla mig utan gjorde ett "tidigt test" sånt som mäter från 10 istället för 20 el 25.. Men är ju BIM-4 (eller upp till BIM-8 typ).. Men de va ju såklart negativt o även om man "vet" att de kommer bli negativt svar så blir man lika besviken varje gång...

• Mytime

Eg är de ju varannan cykel som gäller men eftersom ja blev överstimulerad på en vanlig enkeldoskur så skulle vi köra på halv dos nästa gång dvs en halv tablett per dag ist. O eftersom ja ska äta halv dos så kommer ja ju ha en halv dos "över", antar att man inte ska spara tabletterna för länge iaf.. O då tänkte ja "fuska" lite genom att äta halv dos även denna cykel även om ja eg borde vänta tills nästa. De optimala vore ju dock att menen uteblir denna månad men realisten i mig säger ju att den kommer att komma som ett brev på posten snart... :(

• Mytime

Ja har egen ägglossning så de kanske e därför ja inte får sprutan el blodprov? De tog ju blodprov månaden innan pergotime för att se så ja faktiskt hade egen ägglossning. Ja har ju även fått utslag på äl-tester tidigare o även provar clearblues fertilitetsmonitor. O ja får ju utslag för ägglossning iaf så de kanske tycker de e onödigt? Funderar lite på att starta monitorn igen så ja kan "kontrollera" när ägglossningen sker typ. Men de e så förbannat dyra stickor till den!

• Mytime

Ja tror att jobbar BIM idag men ingen mens ännu *håller tummarna hårt* Förra månaden blev dock mensen en vecka sen men bara negativa test. Ja kontrollräknade många ggr om den verkligen va sen eller om ja räknat fel men jodå den brukar komma runt dag 26 (nån el ett par dagar hit el dit) men nu kom den på dag 33 o så lång cykel har ja aldrig någonsin haft!? Blev jätteroligt om de kan ha me min övervikt att göra och mensen av någon anledning är på väg att störas ut el nåt....:S Idag är iaf dag 26 men ja vågar barnen mig inte testa idag.. Testade ju på vad ja tror va BIM -4 men då va de negativt o ja vill inte bli besviken igen men o andra sidan känner ja mig själv o ja e ju en testoman ut i fingerspetsarna eller jag har åtminstone blivit det.... :/ Men ja ska verkligen försöka vänta tills nästa helg för då e ja ju på dag 30-33 där mensen kom förra gången den va sen.. Vi får väl se om ja lyckas hålla mig så länge o att mensen fortsätter utebli fast pga rätt sak så att säga.. Hur har de gått för er andra, måste ju va fler som passerat el närmar sig BIM iaf?

• Mytime

När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..

• Mytime

Nu e ja fundersam. BIM borde varit i söndags men ännu ingen mens o de e ju bara positivt men test igår (ej morgonurin) visade neg. Känns inte som mensen är på g men ja har nå flytningar. Ungefär som vid ägglossning. E de tecken på mens eller nå annat? Dag 28idag...

• Mytime

Va på vul dag 13 o då sa doktorn att äggen skulle släppa "när som helst nu" pga storleken så förmodligen kring dag 14-15 va de väl ägglossning o idag är ja på dag 29. Förutom förra månaden när mensen kom på dag 33 så har den de senaste månaderna kommit på dag 25-26, utan pergotime. Detta var ju min första kur me pergotime så ja har ingen aning om de ska förändras nåt? Ja har ganska dålig koll över huvudtaget på hur min kropp beter sig. När mensen borde komma osv. Är eg sista lite drygt halvåret som de varit "regelbundet" annars har min mens hoppat ganska ordentligt med några dagar hit el dit men inga jättestora hopp utan kanske ett par dagar. Men som sagt förutom förra månaden så har sista månaderna innan varit på dag 26.

• Mytime

Magdalena88 Jag hoppas verkligen att de kan va så för isf kanske våra chanser ökar eftersom vi inte fick ha oskyddat samlag pga att flera ägg ev kunde släppa men detta va på en måndag o på fredagen började vi ha oskyddat samlag igen o de borde ju innebära dag 17-18 någonstans så så KAN de ju finnas hopp iaf. Bara att hålla tummarna hårt! Har inte vågat testa med morgonurin än. Försöker hålla mig några dagar till eftersom mensen kom på dag 33 förra gången. O ja e även lite orolig för ja har haft någon form av "känning" i magen men vet inte om de e för att mensen närmar sig el om de e nå annat. Vågar ju inte hoppas för mkt för vi har trots alltförsökt väldigt länge utan minsta antydan till plus så varför skulle de funka denna gången när de inte gjort de tidigare men samtidigt vet ja hur besviken ja blir varje månad även om realisten i mig redan vet att de förmodligen blir som tidigare.. Men idag är alltså dag 29

Svar på tråden Pergotime