• Mytime

Pergotime

Vågar ja verkligen testa imorrn? Borde ja inte vänta till helgen åtminstone?

• Mytime

Ja tror hoppet är ute trots allt denna Månad. Mensen har visserligen inte kommit än men nu har ja ont i magen såsom mwnsvärk så ja e tyvärr rätt övertygad om att den e på G.... :/

• Mytime

Magdalena88 Ja håller tummarna att de kan va då men ja kan inte låta bli att va orolig o tro att de e mensen som e på G.. :( Men självklart hoppas ja!

• Mytime

Har inte tagit nåt test än, ska verkligen försöka hålla mig till söndag iaf men vi får väl se hur de går. Än så länge ingen mens i sikte men även om hoppet stiger så vågar ja absolut inte tro på nåt än. Men ja vill så gärna!!!!!!!!! Nån annan som närmar sig BIM nu?

• Mytime

"Mensvärken" fortsätter utan mens här, än så länge. De e liksom strax efter att ja vaknat på morgnarna så har ja de där typiska "knipet" i magen liksom. Känns verkligen som mensvärk... Ja kommer nog inte kunna hålla mig ända till söndag ändå men ja har gett mig sjutton på att ja iaf ska testa me morgonurin så eftersom ja redan varit på toa idag så kan de ju tidigare bli test imorrn o då e de lördag o dag 32...

• Mytime

Bara några minuter efter att ja skrev här så kom mensen :( Så nu e hoppet ute för den här månaden... Pergo om fem dagar då...

• Mytime

Ja velar mellan att ta en vanlig enkeldoskur elden halv.. Eg får ja inte ta nån denna månad alls eftersom man ska ta varannan men eftersom doktorn ordinerat mig halv dos nästa månad pga överstimulering denna så velar ja på halv elvanlig dos denna månad. Kommer ju ha tabletter kvar eftersom han ordinerat halv sen för då röckernju varje ask till två kurer. Detta var min första kur så nu blir de väl nr två på tisdag då... Usch va besviken man blir varje gång även om realisten i mig ändå visste att de skulle bli så... :( De sista som överger en....

• Mytime

De kollade nu innan första kuren med blodprov o den visade ju på egen ägglossning. Ja har ju även fått utslag på äl-tester och har en period använt clearblues fertilitetsmonitor som även den visar på ägglossning så de har ja nästan säkert. Väljer ja att ta pergotime nu så är de ju på eget initiativ och därmed ingen koll... Nästa månad sen ska ja ju ta halv dos och då ska de göra VUL igen... Har några dagar på mig att bestämma mig hur ja ska göra eftersom dag ett är idag så är de ju inte dags förrän på tisdag isf.. Kände du av första dosen mkt? På vilket sätt? Ja kände av den efter ett par tre dagar o sen även efter att ja slutat me dem fram till VUL, men då fick ja för många ägg...

• Mytime

Nån som har koll på om halsbränna har nåt med pergo att göra? Mensen pågår ju så de e ju inte pga graviditet tyvärr men ikväll o nu har ja haft/har en hemsk halsbränna! De svider o bränner liksom... Nån mer som haft nåt sånt? Borde inte pergo va ute ur kroppen nu? Menar de e ju bra många dagar sedan man tog sista tabletten liksom.

• Mytime

Fattar inte o blir inte klok på detta. Igår morgon/fm illamående. Inget mer. Idag illamående sedan typ 1,5timme tillbaka. Men inget me magen el så, så tror inte på nån magsjukegrej. Halsbränna inatt... O mensen pågår... Vad e de me mig egentligen?

• Mytime

Stressad är ja säkert. Är kaos på jobbet just nu. Jobbar som förskollärare o fick veta nyligen att båda mina kollegor ska sluta, vi ska flytta avdelningen till en annan förskola en period pa renovering. Ja ska planera flytten, planera hur ja vill att renoveringen ska bli samt ta alla "smällar" me irriterade föräldrar som än så länge inte vet nåt. Ska ha 26 ansvarsbarn me allt va de innebär (eftersom ja bara kommer ha vikarier en ganska lån period pga rekryteringsproblem). O så planerar vi dessutom bröllop i sommar så jo stressad kan ja absolut va. Förstår mig inte på den här periodens mens heller för den e nästan över redan o de betyder ju 2-3dgr bara o den brukar vara i ungefär en vecka iaf. De e mkt mindre än vanligt oxå för i vanliga fall behövs tampongstorlek normal el maxi o dem byts ganska ofta. Nu har ja haft mini i två dagar bara o idag har ja bara haft trosskydd... Tankarna snurrar!

• Mytime

Vi måste vänta till sommaren innan vi får göra ivf för tydligen va man tvungen att ha försökt i två år om de inte hittar några fel på nån av oss. O då tyckte de att vi kunde boosta ägglossningen lite me pergo som ja förstod de. Men enligt läkaren gör man de Max sex ggr o då varannan månad som i Max ett år me pergo men eftersom vi passerat 2års gränsen i sommar så hoppas ja på ivf då. De har även sagt att ja ligger på gränsen så eg vill de att ja går ner i vikt oxå innan men ja fixar de inte. O de e trots allt vanligt bland dem som e betydligt större än ja att de blir gravida på egen hand.. Ja ska ta tag i vikten men har liksom bestämt mig för att börja iochmed med barnvagnspromenader osv o sen utgå därifrån. Just nu känns de som vi aldrig kommer att lyckas :( Ja har inte tagit nåt test efter att mensen började kanske borde göra de för säkerhets skull. Dumt att äta pergo om ja trots allt vore gravid men ja kan ju säga att hoppet för se e mindre än noll för min del men ska testa iaf så ja vet de oxå.

• Mytime

Ja tog ett test imorse för säkerhets skull mån de va ju negativt såklart :( Visste inte att de kunde va en bieffekt av pergotime. Fast de e ju skönt me kortare mens men att cykeln blev längre hade ju vart skönt att veta men då får ja räkna på runt 30dgr nu ist för 26 då. 31 kom mensen denna cykel.

• Mytime

Idag börjar ja kur nr 2 med pergo och ska beställa äl-tester oxå nu tänkte ja så ja har lite koll. Tänkte börja testa dag 12-13 någonstans.

• Mytime
    sourpussy skrev 2014-03-25 08:38:53 följande:
    Mytime.. Fick du göra vul första kuren?

Ja jag fick göra vul på dag 13 på första kuren.
  • Mytime

Ja verkligen ! Men de börjar kännas hopplöst..

Magdalena88 skrev 2014-03-25 09:25:13 följande:
    Håller verkligen tummarna för att det går vägen denna gång Mytme!!

• Mytime

Molande värk och bim på lördag el söndag men ja antar att mensen är på väg eftersom ja har molande kramper i magen till o från. :( Så då e de en halv dos som gäller nästa månad. Börjar känns väldigt tröttsamt!

• Mytime

Återigen vaknade ja me mensvärken fr.o.m. Hell! Gick på toa o såg visserligen ingen mens men när ja torkade mig va de nåt rosa på pappret iaf så nu e väl fröken röd här igen :( Blir lika ledsen varje gång :(

Svar på tråden Pergotime