Inlägg från: Hearts76 |Visa alla inlägg
  • Hearts76

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Letrozole är det "nya" Pergotime, mycket större chanser och mindre risk för flerbörd. Används som bröstcancermedicin då den sänker östrogennivån vilket även gynnar ägglossning. Man tar dag 3-7 och jag ägglossar sedan dag 13-18 nångång. Har sällan mens annars. Tre barn har det blivit av Pergotime, nu kör vi Letrozole för att få till en fyra :)

• Hearts76

Ingen som vet nåt om ovitrelle och gravtest EFTER de tio dagar som det står att den kan finnas kvar i kroppen? Aldrig har dagarna gått så långsamt...

• Hearts76
    frucgsvensson skrev 2014-10-16 20:47:47 följande:

Vad jag läst omkring så är det väldigt olika. Vissa har fått falskt positivt 12 dagar efter osv, men de allra flesta får äkta plus efter de där 10 dagarna har gått. Alltså på 11 dagar efter.

Usc jag vet :( Hoppas så innerligt. Tack för svar!
  • Hearts76

Tusen tack! Fortfarande pos nu på dag 13, med alla sorters tester :D Men tvivlets fula nuna finns kvar, bara att vänta ut helgen :)

Lycka till här inne med!

• Hearts76
    bethmoore skrev 2014-10-19 15:04:16 följande:

Halloj på er!

Näst sista dagen med Letrozolen, sen ägglossningstest tills det visar positivt och så ovitrelle

Måste komplettera med lite blodprover innan remissen för ivf kan skickas, så vi testar en omgång till på egen hand =)

Hur går det för er?

Jag blev gravid nu på andra kuren med Letrozole och Ovitrelle :)
  • Hearts76
    attlangta01 skrev 2014-10-20 11:22:56 följande:

Grattis! :) Jag är otroligt avundsjuk! :)

Tack! Vet hur det känns att vara avundsjuk... Ska titta på pyret om 3 veckor, kan nog inte slappna av innan dess... :)
  • Hearts76
    bethmoore skrev 2014-10-20 23:36:08 följande:

Men åhh hearts76, stort grattis :D

Håller tummar och tår för er!

Och för er andra också såklart :D

Tack! Hoppas ni joinar snart :)
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?