Inlägg från: Lillajagmedpco |Visa alla inlägg
  • Lillajagmedpco

Följer er alla som kämpar för att få till en bebis! Jag är 30år, och har PCO. Alla värden är bra och smal...så endast för mycket ägg i äggstockarna. Ingen ägglossning alls.

Försökt i 2år, senast året har vi hållit på med pergotime och nu blir det 8:e försöket med Puregon + ovitrelle. I september blev vi gravida, men fick tidigt missfall i v 7.

Förmodligen blir det remiss för IVF snart!

• Lillajagmedpco

Jag är kvar!

Är inne på 8:e försöket med Puregon + Ovitrelle, blev gravid på 5:e men tidigt missfall i v 7.

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas!

• Lillajagmedpco
    soni skrev 2015-01-12 11:40:21 följande:

Jag är nu inne på mitt andra försök med puregon. Första försöket gav alldeles för många mogna foliklar samtidigt=Avbrutet.

Nu har jag sprutat sen 8/1 och ska på första kontrollen den 15/1.

Någon mer som håller på med puregonbehandling för eget försök utan IVF.

Vi tänkte försöka en gång till om inte denna ger resultat sen går vi över på våra 3 landaringsförsök IVF.

Är inne på 8:e försöket med Puregon + Ovitrelle, blev gravid på 5:e men tidigt missfall i v 7.

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas! Hade gärna gått över till IVF tidigare, men läkaren säger att dem inte tar emot oss om vi inte försökt i 2 år.
  • Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-01-12 11:45:18 följande:

Var på VUL igår cd 10, största blåsan var 14 mm. Så på måndag är jag nog redo! Om det blir minus på stickan, kommer remissen för IVF att skickas! Hade gärna gått över till IVF tidigare, men läkaren säger att dem inte tar emot oss om vi inte försökt i 2 år.

Lillajagmedpco skrev 2015-01-12 11:45:18 följande:

Menade, i fredags var blåsan 14 mm. Ska tillbaka på VUL i eftermiddag.
  • Lillajagmedpco

Nu behöver jag era råd!

Har försökt få barn i 2år, PCO, hållit på med pergotime och puregon i 14månader. Tror det är mitt nionde försök med Puregon. Har oftast fått till en eller två äggblåsor,

Har precis varit på VUL och nu har jag en på 15,14,13 och flera på 12mm. Ska ev göra insemination (för första gången) på måndag OM jag inte har för många stora ägg. Läkaren trodde att jag ev skulle ägglossa i helgen, utan ovitrellen som jag annars alltid tar.

Hur hade ni gjort...sexat i helgen? Trots att man inte får...

• Lillajagmedpco

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

• Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-15 19:09:07 följande:

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

Skitkropp! Just nu hatar jag att min kropp inte fungerar normalt, som en frisk kropp utan PCO. VUL visade precis som vi trott, alldeles för många äggblåsor. En på 19mm, och sen 3-4st på 14mm. Bröt ihop, och frågade om det verkligen inte fanns något vi kunde göra. Vi gör en sista sista ansträngning till att försöka få till ett försök. Inget Puregon ikväll eller morgon, i hopp om att några ska tillbakabildas och att den på 19mm stannar kvar/växer. Tillbaka på VUL på onsdag...men läkaren sa att jag inte skulle hoppas för mycket!
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?