• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Känner igen mig fullständigt! Mannen och jag är båda mest sugna när jag har mens och precis efter. Men så fort jag har ägglossning så tappar vi båda suget och måste verkligen anstränga oss för att få till det. Sen efter ägglossning är vi så less på all planerad sex så då blir det knappt något heller. Riktigt frustrerande. Tror att det mest har att göra att man vill så gärna att man lätt blir stressad och då känner press och då försvinner suget.

• attlangta01

Jag vet inte om jag har fått några biverkningar av ovitrelle. Trött är jag ju, men svår att veta om det beror på jobb kombinerat med en vild 18 månaders eller om det är ovitrelle ; ) Vad har du för biverkningar? Ont i bröstvårtorna har jag fått ngn gång, men vet inte om det beror på ovitrelle eller att jag har klämt för mycket på dem för att det för mig är ett gravtecken ; )

Så tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig i den frågan....

• JenMark

Idag är jag bitter... :'(
    Var till läkaren idag, och mina ägg hade inte vuxit nånting, mer eller mindre, sedan måndags!!! :( Kunde bli så här ibland, som ett avbrott.. VARFÖR?! Suck.
    Så nu måste jag vänta till mitten av AUGUSTI till nästa omgång.
    Blir så ledsen över min kropp, varför kan den inte fungera normalt för

Dr sa att kroppen KUNDE ägglossa på egen hand efter avbruten behandling, så får väl gå å hoppas på det att äggen växer ändå trots utan purgon... 
    Deprimerande.

• attlangta01

JenMark, vad tråkigt! Förstår din besvikelse. Har hänt mig också. Två gånger totalt. En gång innan jag blev gravid med min son samt mitt andra försök med syskon nu. Är hur tråkigt som helst. Hoppas att ni får en egen ägglossning i sommar!

Kram på dig

• Tjockisbullen2012

Jenmark: tråkigt att du tvingas avbryta. För mig hände samma sak förra omgången. Hade tre ägg som var på 12, 10 och 10 och det såg hoppfullt ut. Men tre dagar senare var dessa borta och en ny hade börjat växa. Fick spruta några dagar till och då äntligen blev de ett ägg. Så de är trist att dom avbryter. Men se till och kör ändå! För visst är det möjligt att det ändå blir ett ägg. Ska du använda ägglossningstest för att hålla koll?

• Vattenliljan

Men åh vad tråkigt JenMark! :( Det har hänt även mig. Sommaren är inte riktigt lika njutningsbar när man har fertilitetsproblem. Dumma kliniker som inte kan ha öppet...

• attlangta01

Hej alla tjejer!

Hur går det för er? Jag kommer inte riktigt ihåg vilka som väntar på BIM? Tjockisbullen2012, har inte du BIm snart? Hur känns det?

Jag är bara ca fem dagar efter ägglossning och känner inget ovanligt alls.....

• Vattenliljan

Här är det BIM den 16:e, så det börjar närma sig... Har inte känt något alls, förutom att jag har lite mer flytningar än vanligt. När jag varit gravid tidigare har symptomen kommit frunt BIM om jag minns rätt (första gången blev jag överstimulerad så då var det svårt att skilja på grav.tecken och överstimuleringssymptom), så jag går inte och nojjar så mycket över det. Däremot önskar jag att den här veckan bara kan gå jättefort så att jag kan testa och få veta bara. Oavsett om det är positivt eller negativt.

• Tjockisbullen2012

Här började tyvärr rosa flytningar igår och idag börjar den komma igång på riktigt. Denna gång blev det en större besvikelse än tidigare gånger. Även om jag inte hade några direkta symtom så hoppades jag in i det sista.

Ska kontakta mottagningen idag och se om de blir en omgång till innan de stänger men skulle tro att det inte blir de. I så fall ska jag försöka ta en paus under sommaren och fokusera så mycket som möjligt på allt annat. Detta barnagörande har tagit över mitt liv och det känns meningslöst när det inte vill sig. Hoppas det går bättre för er andra!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?