• annaw85

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Förstår hur du känner melissa8601, vad du har gått igenom mkt! Kanske har jag allt det du säger framför mig också, skulle självklart kännas hur jobbigt som helst. Jag håller tummarna för att IVF ska fungera för er :)

• annaw85

attlangta01: jag hade läst om Metformin och frågade först min gynekolog som jag gick hos tidigare i år. Hon ville inte skr

• annaw85

Oj nu vart det fel! Ja, hon ville inte skriva ut dem. Sedan blev det fel med min remiss till Sophiahemmet så hamnade först på en gynmottagning och hon föreslog att jag skulle börja ta dem. Och nu när jag börjat på Fertilitetsenheten tyckte han att jag skulle fortsätta. Dem har säkert hjälpt med viktnedgången men tror inte med ägglossning tyvärr. Får rätt ont i magen av dem bara! Har man lite övervikt tycker dem nog att man ska försöka bli av med den såklart men har bara några kilo för mkt enligt BMI nu. Hade hoppats att mens och ägglossning skulle komma igång mer nu då jag gått ned 18 kg men verkar inte så :(

• annaw85

Har tagit Gonal-F i mer än tre veckor nu och får nu avbryta då det är för många halvstora blåsor men ingen tillräckligt stor :( Känns lite deppigt men det är ju första försöket. Kom bara upp till 75 enheter som mest och sedan tillbaka till 50. Håller tummarna för er alla :)

• annaw85

Jag har gått ned mina 20 kilos övervikt och har nu normalt BMI. Hade hoppats att det skulle förbättra min PCO men det verkar inte så hittills. En gynekolog på Sophiahemmet tyckte jag skulle ned till 63 (är 163 cm lång) och att det förhoppningsvis skulle hjälpa. Jag har fått Metformin utskrivet och tyckte dem fungerade bra i början men så blev jag illamående och fick ont i magen av dem så nu tar jag bara någon tablett ibland. Har också testat LCHF flera gånger men det som fungerar bäst för mig är att räkna kalorier och träna.

• annaw85

Jag har ätit klart Provera i fredags och har småblödit mest hela tiden känns det som. Igår var det ganska mkt, är det den blödningen som blir tror ni eller ska jag invänta ytterligare en innan jag bokar tid? Får nog fråga dem imorgon tror jag. Har för mig att blödningen kom senare gångerna jag ätit dem tidigare.

• annaw85

Hej på er! Håller på med andra försöket med Gonal-F nu men det verkar inte fungera den här gången heller. Ingen äggblåsa blir tillräckligt stor. Känns så hopplöst att inte ens få till ägglossning och en chans att bli gravid. Hur var det för er när ni började? Tog det flera försök innan det blev ägglossning eller hittade ni rätt dos på en gång? Med Pergotime fick jag ta Ovitrelle en gång i alla fall utav tre försök. Känns som att det blir IVF för oss nästa år.

• annaw85

Tack för era svar :) Nu har jag varit på ny kontroll och hade en som jag tror var på 16 mm. Det känns hoppfullt så tillbaka på onsdag igen! Hur går det för er?

• annaw85

Får avbryta andra försöket med sprutor då det nu finns för många äggblåsor igen :( Ska göra ett försök till nästa år och annars rekommenderar dem att gå vidare till IVF. God jul till alla :)

• annaw85

Vi har bestämt oss för att gå vidare med IVF istället för att försöka med Gonal-F en tredje gång. Känns inte som att det fungerade för mig och IVF kan ju också bli långdraget så känns bäst att sätta igång med det nu. Hoppas SÅ på att 2015 blir året vi får ett plus <3

• annaw85

Vi har tre försök med landstinget och ska gå på Akademiska i Uppsala. Ska vänta på mens (vilket jag inte tror jag får) eller annars börja med Provera i februari. Lite orolig hur det ska gå då Gonal-F ej fungerat så bra på mig hittills med detta blir ju en helt annan behandling. Hoppas det går bra för er allihopa med sprutorna! Vad duktiga ni är som gör så många försök med dem! Till slut så fungerar det :)

• annaw85

Fy vad tråkigt och sorgligt Vattenliljan! :( Håller tummarna att du snart plussar igen. Kram

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?