Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Vattenlilja, fyy så tråkigt. Känner verkligen med dig:( den här väntan på allting är så tärande! Kram till dig
Vattenlilja, fyy så tråkigt. Känner verkligen med dig:( den här väntan på allting är så tärande! Kram till dig
Igårkväll kl 22 tog jag min första och förhoppningsvis enda ovitrelle! Ikväll kommer sambon hem och fixar sin del sen är det bara att hoppas! Kan man testa 10 dagar efter ovitrellen eller 10 dagar efter äl?!
Nu ca ett dygn efter ovitrellen börjar jag noja, tänk om jag inte får ägglossning? Måste man känna av den? Måste man få sånna där speciella äl-flytningar som det pratas om?
Tjockisbullen2012, hoppas hoppas ändå!:)
Nu är det 37 timmar efter ovitrellen, har haft känningar i vänster sida från och till några timmar. Antar att det är nån aktivitet där inne. Om jag har ägglossning nu på morgon,kan det ta sig om vi har sex ikväll då? Hade även igårkväll.
Tjockisbullen2012 och Melissa8601, hoppas ni får starkare plus om några dagar :)
Jag tror jag hade äl igår, hade känningar av aktivitet ca 37 timmar efter ovitrellen, så jag hoppas det var äl iaf. Hade inga speciella flytningar. Åå vilken seg väntan nu i 2 veckor! Om ingen mens dyker upp tänker jag ha is i magen och inte testa förrän nästnästa fredag som då mest troligt blir äl+14.
Snövit, jag är 6 dagar efter ovitrellen och känner inte heller nått! Är också lur på om jag ens fick äl, hade ju lite ont i vänster sida 37 timmar efter ovitrellen men hade inga specilla flytningar eller så. Tänker avvakta med att testa tills nästa fredag då jag är på ovitrelle+16.
Så sant snorklan! Försöker ju att tänka så men ibland (ofta) tar nervositeten över! Man vill ju så gärna!
Det som gör mig så tveksam till att jag ens haft äl, är att jag fortfarande från och till har känningar av nån aktivitet i vänster äggstocken, precis som jag hade innan ovitrellen medans ägget växte. Tycker att det borde sluta kännas så efter man isf haft ägglossning? Eller tänker jag fel?
Jag ska heller inte ta blodprov för att kolla! Men men nästa fredag får man ju veta
Jag äter inte folsyra! Kanske skulle gjort det..
Jag har också funderat på det med träning nu när jag också är efter äl. Men jag kör iaf som vanligt, raska promenader och jogging typ 4 dagar i veckan. Det borde vara ok!