Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Tesen83 vad roligt!! :)
Tesen83 vad roligt!! :)
Hur går det för alla? Jag är på ovitrelle + 11 och tänkte testa på fredag, men tiden går så sakta!!
Snorklan, Jag har också mycke "kramper" i magen, både i vänster äggstock och livmodern och ibland känns det som mensvärk. Hoppas hoppas..
Snövit, hoppas att det var för tidigt bara!
Tjockisbullen2012 lycka till nästa omgång!
Och lycka till Tesen83!
Hej tjejer. Idag på ovitrelle + 16 fick jag mens, besviken förstås men ändå glad att sprutorna fungerade så pass att jag faktiskt fick ägglossning! Ska börja med sprutorna på dag 5 ( tisdag ) igen och hoppas att jag denna gång kan få till en bättre slemhinna än den tunna jag hade sist.
Men måste bara fråga, mensen jag fick idag var inte som vanligt, blödde mer än jag nånsin gjort och sån fruktansvärd mensvärk! Nån annnan som fått så efter sprutorna plus ovitrellen?
Jag fick också börja påa dag 2 sist! Anledningen till att jag börjar på dag 5 nu är för att min gyn har semester nu till den 13 oktober och vill inte att jag sprutar utan vul alltför många dagar :)
Vattenliljan, hade jag varit du hade jag nog tagit första tabletten idag sen kan du ju ta den lite tidigare för varje dag. Man vill ju bara komma igång :)
Är på dag 4 nu, så imorgon på dag 5 börjar karusellen om igen med gonal-f, vul först om 13-14 dagar och då hoppas jag att det är dags för ovitrellen, sist behövde jag ju bara spruta 13-14 dar så det är väl inte omöjligt..
Innan förra omgången som var första omgången kände jag mig så säker, fick jag bara ägglossning så skulle allt bli bra. Ägglossning fick jag ju, men nej, ingen graviditet. Så inför den här gången känner jag mig bara neutral.. beredd på ett misslyckande kanske.
Hej på er! Jag var med och skrev i denna tråd förut men har legat lite lågt ett tag.
Har kört tre omgångar med gonal-f nu, bim på onsdag, är inte gravid den här gången heller för jag känner i hela kroppen att mensen är påväg.
Vet inte om jag får köra igång en till omgång nu när jag får mens eller om det blir uppehåll för jul.
Alltså jag känner mig så himla nere, varför kan det inte bara få fungera? Hur många gånger ska man orka med besvikelsen?
Då vi inte kommer köra ivf så är det här enda sättet nu men efter 3 misslyckanden så känns det mörkt.
Hur går det för er andra? Såg att du vattenlilja är gravid, grattis ????
Määh det skulle inte vara frågetecken efter grattis det skulle vara en blomma :)
Det var härligt att läsa era svar, tack! Samtidigt som det säkert kan vara skönt med ett uppehåll över jul så blir jag ändå stressad av tanken - en månad åt spillo, typ. Det får visa sig, ska maila min gyn när mensen kommer igång.
Det är ju dom här förväntningarna man bygger upp varje månad, - ett julibarn, ett augustibarn , kunna berätta för familjerna under julen - som tar mycket energi och glädje från en också. Känner mig bara så himla stressad och maktlös och misslyckad :(
Frucgsvensson, det kanske är som du säger, vi får intala oss det iaf :)
Jenmark, nu har ju inte jag hängt med denna tråden så bra på slutet, men de lät konstigt! Tar du också sprutor och sedan ovitrelle? Vet du att du har haft ägglossning?