• JenMark

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

GRATTIS Vattenliljan!!! Va roligt!

Testade i morse - negativt. Kanske för tidigt att testa? (Hoppet......)

Börjar snart intala mig själv att det kanske inte är meningen att vi ska ha två barn.. Sonen blir 5år nu i dec. Och jag fyller 34 nästa år... Känns som åren bara rinner iväg.

Nä, positiva tankar vare va?! :-P

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2014-11-19 10:48:52 följande:

Har varit på VUL idag på morgonen. Jag verkar reagera lite som varannan månad bra och varannan sämre. Förra månaden var jag nästan startklar på dag 12 för en ovitrelle efter bara någon dag, och nu denna månad på dag 11 hade en äggblåsa på bara 10mm och slemhinna på 4mm. Ska tillbaka igen på måndag eftermiddag och ska köra med samma dos under tiden (50IE).

hoppet är inte högt just nu. Det är tredje försöket nu. Hur länge kan man köra innan det faktiskt bara är att inse att det är dags för nästa steg? Någon som plussat efter fler gånger än tre?

Med min son tog det på 4e omgången.

Har precis gjort min 4e omgång denna gång.

Iom att vi redan har ett barn så skulle vi få bekosta ett ivf själva, vilket vi inte har råd med

Så, det är bara att kämpa vidare.... Kör en 5e omgång efter nyår..
  • JenMark
    Vattenliljan skrev 2014-11-18 21:16:15 följande:

Det här med symptom... Alltså jag har väl tänkt förra veckan att "det där skulle kunna vara ett graviditetssymptom", men sen viftat bort det eftersom det funnits andra omständigheter som kunnat vara anledningen. T.ex. kände jag mig tröttare, men å andra sidan hade jag praktik hela dagarna på en förskola, så jag tänkte att det var en logisk anledning till att jag var extra trött. Samma var det med huvudvärk. Hade det på dagarna ett par gånger, men barnen var högljudda och vi var inomhus så det var rätt instängt och hög ljudnivå, vilka förstås också kan bidra till huvudvärk. Fick för mig någon dag att mina bröstvårtor var ömma, men tänkte sen att det var inbillning.

Så mja... Kanske har jag haft symptom som berott på graviditeten, och kanske inte. Nu är det framförallt molande värk som kommer korta stunder någon gång ibland. Det oroar mig jättemycket, men jag får bara vänta och se. Jag frågade idag när jag ringde till Sophiahemmet om jag kunde få Progesteron (vissa kliniker ger det för att minska risken för missfall, men det är omtvistat om det verkligen har någon effekt). MEn sjuksköterskan sa att de inte gör det på Sophiahemmet förutom i väldigt extrema fall. Bad också om att få ta blodprov och kolla att HCG-hormonet forsätter öka, för att veta att det inte är ett dött embryo där inne i livmodern, men det fick jag inte heller. Hon sa att det snarare brukar oroa en, än lugna. :S Så nu är det helt enkelt bara att vänta och hålla alla tummar. Fick i alla fall UL väldigt snart, 2 december, så det känns skönt. Hoppas hoppas vi kan se hjärtslag då.

Hur går det för er andra, var i era cykler ligger ni nu? Håller förstås alla tummar för er med! <3

Om du vill ha progesteron, köp denna salva, naturligt progesteron

www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall
  • JenMark

Hade BIM i onsdags, men ingen mens än. . tror dock inte jag är gravid, testat negativt i förra veckan. Ska kolla i morgon.

Känns så segt detta..

EnBoll, jag förstår precis hur du känner..

• JenMark

Enboll: ja precis, tar puregon sen ovitrelle. Tog äl-sprutan den 6/11 visade positivt på äl-stickor i flera dagar. Fick som ljusa blödningar 1v efter sprutan. Trodde först de va mensen, men va för tidigt sen va de inte mkt blod som de brukar va, så antog de va en nidblödning. Är på cykel dag 29 idag så mensen borde komma. Men känner som sagt inget...?

Tar en paus sen från Sprutorna, försöker igen efter nyår.

• JenMark

Ska kontakta kliniken imorgon.. Fortfarande ingen mens... Va äre som (inte) händer i kroppen min?! :( Sååååå tröttsamt. Vart är mensen om jag nu ändå inte är gravid. Mysko som sagt... Suck.

EnBoll: Men neeej va trist. 
    Usch, lider med er alla som pinkat negativt, känns som en slag i magen varje gång man tittar på de där nedrans testet.... 

• JenMark
    EnBoll skrev 2014-11-26 20:13:03 följande:

Frucgsvensson, ja ivf är uteslutet då vi har ett barn (som blev till naturligt - hur nu det gick till?) Så vi får isåntfall bekosta det själva, det känns lite som att det är nu eller aldrig! Hur många försök brukar man få göra med sprutorna? Funderar ni på ivf?

Samma här, har blivit erbjuden IVF men dom pengarna finns inte.. :( Så vi kämpar på... Gjort 4 försök nu än så länge.
  • JenMark
    frucgsvensson skrev 2014-11-26 21:44:26 följande:

Jenmark: kan det vara så knepigt att du inte fick någon ägglossning denna månad? Har inte hängt med i allas historier, men använder du ovitrelle? Känns ju som att det är mest sannolikt att en ägglossning uteblev, varför skulle mensen annars inte komma om du inte heller är gravid?! Man blir bra brydd på sin kropp alltså! Jag förstår din frustration. Hoppas du får något vettigt svar av ett VUL.

Jag tar ovitrelle, äl-testerna visade positivt flera dagar. Fick som nid blödning i 2-3dagar 1v efter äl-sprutan. Och 5dagar efter sprutan fick jag superont i magen (om de nu har nåt sammanband) och blev dålig i magen oxå.

Ja nog blir man förvirrad då.... kliniken tycker jag ska avvakta nån dag till och göra nytt grav test,.
  • JenMark

Hej på er igen! Och grattis till er som plussat!!

Har själv inte gjort någon hormon behandling sedan nov. Vi tog en puas från hormonern.

Men så 1-14 dec Smörjde jag med ProgesterAll en naturlig progesteron salva. ÄL kunde inträffa därefter med lite tur. Och de gjorde det!!?

Idag plussade jag!!!?

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2015-01-12 05:48:34 följande:

Vi får också landstingsförsök, tre stycken. Vi får via en provat klinik som har avtal med landstinget. Kommer dock behöva åka till Falun (bor i sundsvall) för att göra ivf.

Går ni i Härnösand? Vi gör det, eller gjorde. Bor 7mil från Sundsvall..
  • JenMark

Vattenliljan, jjag beklagar verkligen, fy va trist å orättvisst! Usch. Nu blir jag lite orolig att man kanske får missfall.. Hua. Hemska tanke.

Kram till dig

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2015-01-15 23:48:53 följande:

Jenmark: ja! Det gör jag! Jasså, vad kul! Var bor ni? Vi bor i sundsvall.

Vi bor i Fränsta.. :)
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?