Inlägg från: bubblan79 |Visa alla inlägg
  • bubblan79

Bebis november 2014

Foxan skrev 2014-03-21 10:05:29 följande:
    nyitråden, hoppas du mår bättre snart!

Är det fler än jag som har noll matlust? Vad äter ni? Ge mig mattips!
    Vad jag än tänker på för mat som jag i vanliga fall älskar så känns det som att den maten är den äckligaste någonsin. Det i kombination med trötthet gör ju i sin tur att jag inte är så fantasifull med maten till resten av familjen  
    jag har problem med själva matlagningen så håller mig till extremt mycket tomater och kall mat som nyponsoppa, blåbärssoppa, yoghurt och kalla frukter
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    tjej93 skrev 2014-03-21 13:12:01 följande:
    Jag har också fått en grej för tomater! Perfekt när jag är så hungrig att jag mår illa, småäter tomater och sen får jag i mig lite mat iaf :)
    ja för tomater kan man äta ganska många av utan att bli övermätt som med bananer tex.
  • bubblan79
    MissHelena skrev 2014-03-23 23:54:25 följande:
    Någon mer än jag som har svårt att somna och även svårt att sova på nätterna? Har varit så under nästan hela veckan. Är ju bara i v5 än så länge men eftersom man hela tiden hör och läser att man blir förlamande trött i början av graviditeten känns det konstigt att jag inte kan sova. Är dock jättetrött, men kan bara inte somna in =(
    ja tror vi flesta hade det så i början. många här som pratade om svårt att sova på nätterna och sen jättetrötta på dagarna.. jag själv var oxå sån men skulle nog kalla mig själv mer utmattad och trött i kroppen än trött för att sova.. bara mera orkeslös typ.
    nu när jag är i v 9 tycker jag att det går bättre dock somnar jag mycket tidigare på kvällen och ibland en powernap på dagen
  • bubblan79

usch samma här. ligger vrålförkyld hemma och sovit på soffan i två nätter. bomtät och övermedicinerat närsprej nåt kopiöst. hoppas bli lite bättre snart. de braiga är väl att man glömmer bort att man är gravid för en stund iaf och sover bort dagarna så tiden går lite fortare. jag har ju inte så mycket krämpor så söker ju symtom heeeela tiden annars

• bubblan79
    Elmiina skrev 2014-03-26 08:55:16 följande:
    Bybblan79: ta det lugnt med nässprayen nu när du är gravid. Läs dig till vilken som är ok att använda :)

Äter ni folsyra och gravid piller? Folsyran är superviktig!! Mår typ sämre utav att äta gravid pillrena :(
    vad jag förstått det som är inte själva närsprejen farlig utan att man använder det för länge och ett par dagar ser jag inte som så farligt.. har vart tät i näsan sen innan BIM och fick då rådet om renässans nässprej som inte är beroendeframkallande .. typ bara koksalt antar jag men den hjälper inte nu vid förkylning men kommer använda den sen när förkylningen blivit lite bättre

ja jag äter vitamin gravid plus extra folsyra.. behövs egentligen inte men enligt bm så gjorde de inget utan jag kunde knapra vidare med extra folsyra ett tag till om jag ville
  • bubblan79
    Johanniee skrev 2014-03-26 10:25:04 följande:
    Vissa läkemedel är farliga för bebisen, tror det var det Elmiina syftade på. Även om man "bara tar det i näsan" tar det sig direkt till hela systemkretsloppet och över till lilla knytet i magen så kolla noga på bipacksedeln om det är okej att använda som gravid! Jag är sjuksköterskestudent och har aldrig varit så nojjig i hela mitt liv över att ta mediciner som efter farmakologiexaminationen. Jag som dessutom är väldigt allergisk på vår och höst kommer nu försöka klara mig helt utan medicin med tanke på mitt blivande barn :)

Jag äter också folsyra men inga andra vitamintillskott :)
    jo det förstod jag men enligt bm var det ingen fara
  • bubblan79
    Foxan skrev 2014-03-26 11:21:06 följande:

Hej på er! Här är en till som mår illa. Ganska hanterbart men jobbigt såklart. Går på postafen och seabands. Det äckligaste jag var med om igår var när katten skulle få upp en hårboll och halva fastnade i mungipan på henne. Hon fick panik och skakade på huvudet så det flög kräk i hela hallen. I en timme kämpade jag med att inte kräkas själv, tyckte så synd om mig som behövde få se något sådant äckligt..

Smaken har ändrats här också. Nu när jag har svårt att få i mig ordentlig mat så känns det trist. Men jag biter ihop, snart blir det gott igen, och jag blir både pigg och slutar må illa! Då ska jag ut och röra på mig, just nu har jag noll ork.

Men det var inte det jag tänkte skriva från början *pratkvarn nr 1*. Vi är bjudna på många påskmiddagar under påsken och det enda jag fasat för är vinet. Om jag skulle säga nej till ett glas vin skulle alla fatta. Har kommit på en bra ursäkt till det så det är inte där skon klämmer. Igår pratade jag med min mamma och hon berättade glatt vilka förrätter hon funderar bjuda på. Kallrökt lax... attans! Hur duckar man en sån grej då? Nån som har något tips?

säg till henne att du hört om en del bakterier i rökt fisk de senaste men att de tydligen skulle dö om man frös laxen i frysen i tre dygn innan man åt det
  • bubblan79

du kan ju alltid köra till alla fester ni ska till om du har körkort och bil

• bubblan79
    Foxan skrev 2014-03-26 15:24:36 följande:
    Så bra tips
    Jag har dock redan bestämt hur jag ska bemöta vindelen. Jag är en sann vinälskare och att neka ett glas vin händer bara när jag är gravid Men saken är den att jag har ett besvär som jag haft i ett par år nu som gör att jag får kraftig yrsel till och från, och nu på sista tiden har det blivit så illa och ofta att jag behövt söka vård för det. Virus på balasnerven som vägrar ge med sig verkar det vara, väntar på kallelse nu för vidare utredning.
    Så det kommer jag dra till med. Eventuellt säga ja till ett halvt glas och låtsasdricka men säga att det är en yrslig dag och vill inte ha mer än så. När ingen ser häller jag ut det. Redan förvarnat svärmor om mina yrselattacker så hon kommer gå på det. Det är bara hos svärmor som jag kommer köra med denna då mina föräldrar är nykterister.

Bil och körkort har jag inte (bara min man), annars hade jag kört på det!
    haha kanske dags att börja övningsköra då
  • bubblan79
    sultanen skrev 2014-03-26 18:02:22 följande:
    Kom nyss hem från butiken och måste bara dela med mej: Kvinnan framför mej i kassan köpte tre stora burkar saltgurka. När hon vände sej om såg jag att hon var höggravid! Haha, tror ni att det är vi i höst? En klyscha av oss själva? Tungan ute
    hahaha jag bara längtar till att få en craving
Svar på tråden Bebis november 2014