Vart sover nyfödd?
Vart sover era nyfödda på natten? Min dotter på snart 2 dygn vill inte sova i spjälsäng, hon vill ha närhet. Men ska ju va bäst för dom å sova själva, hur gör ni?
Vart sover era nyfödda på natten? Min dotter på snart 2 dygn vill inte sova i spjälsäng, hon vill ha närhet. Men ska ju va bäst för dom å sova själva, hur gör ni?
Jag har henne i hennes babynest emellan oss, lägger henne i hennes säng när de går . Klart de vill ha närhet!
Klart att de inte vill sova själva efter att ha hört på dina hjärtslag å känt din värme. Vi använde inte spjälsängen förrän efter ett halv år kanske. Fram tills dess sov han bredvid mig eller på mig. Låt tösen bestämma själv så blir det bra ska du se :)
Spjälsäng är oftast för stort för dem. Babynest, korg eller samsovning är bättre. Man kan aldrig skämma bort en bebis med närhet
När vi kom hem från sjukhuset så har alla mina barn sovit bredvid mig. Till sista så hade jag slängt ut spjälsängen för länge sedan.
Ok skönt att höra, så rädd för plötslig spädbarns död, bm sa att ha helst inte i din egen säng.
Tack för svar
Om du vill samsova, googla säker samsovning! Eller ha bebisen i ett babynest mellan er i sängen!
På vår föräldrakurs pratade man om hur bra det är med samsovning.
LÄS
sagogrynet.wordpress.com/2013/12/05/samsovning-och-anknytning/
För mig har det varit självklart att samsova med alla 3 barnen. Känns helt onaturligt att låta dem sova själva. Med 1a försökte vi ett tag att lägga honom i spjälsängen men då var jag bara så grymt trött på morgonen av allt bärande och lyftande när jag ammade. Våra barn har alla vaknat ca varje- var 3e timme så att samsova blev enklast och mysigast för alla. Har aldrig använt babynest.
De har sovit hos mig. Egen (liten tunn) kudde och en babyfilt i stället för att ligga under mitt täcke.