• Anonym (DD)

Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!

Någon som vet hur man tar sig från centralstationen i Stockholm till Karolinska Universitetssjukhuset i Solna?
    Ursäkta att jag har lagt tråden lite tokigt men jag ville vara anonym. 

• Svar på tråden Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!
  • isadora81

Du tar t-bana till st eriksplan och därifrån tar du blå buss nummer 3 till sjukhuset. Det är enkelt att söka resor på sl.se reseplaneraren.

• Catti41

Eller buss 59 från centralen till Karolinska. Tar längre tid och går lite mer sällan.

• Anonym (DD)

Tack! Är Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset samma sak? 

• Anonym (Pflrrbt)
    Anonym (DD) skrev 2014-02-22 00:00:38 följande:
    Tack! Är Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset samma sak? 

Nej. Det ena är ett institut. Det andra ett sjukhus.

Du vet, googla. Det finns hemsidor med all info du behöver.
  • Anonym (DD)
    Anonym (Pflrrbt) skrev 2014-02-22 00:04:52 följande:

Nej. Det ena är ett institut. Det andra ett sjukhus.

Du vet, googla. Det finns hemsidor med all info du behöver.
    Formulerade mig lite fel, undrade om de låg på samma plats. Jag hittade ingen adress på deras hemsida.
  • Anonym (Pflrrbt)

Så du menar att du inte hittade fliken "kontakta oss" på KIs hemsida. Den med karta till campus och med tips på hur man åker dit?

• Chianti
    isadora81 skrev 2014-02-21 23:57:15 följande:
    Du tar t-bana till st eriksplan och därifrån tar du blå buss nummer 3 till sjukhuset. Det är enkelt att söka resor på sl.se reseplaneraren.
    Det finns fler bussar än trean från St eriksplan, så det är inget problem för dig att komma dit. Det står Karolinska på bussens front.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Anonym (DD)
    Anonym (Pflrrbt) skrev 2014-02-22 00:10:24 följande:
    Så du menar att du inte hittade fliken "kontakta oss" på KIs hemsida. Den med karta till campus och med tips på hur man åker dit?

Nej, den såg jag inte. Annars skulle jag inte startat tråden.
  • Anonym (DD)
    Chianti skrev 2014-02-22 00:11:53 följande:
    Det finns fler bussar än trean från St eriksplan, så det är inget problem för dig att komma dit. Det står Karolinska på bussens front.
    Hoppas inte. Sthlm C känns så stort och jag irrar omkring i timmar (känns det som) varje gång jag är där. Förstår inte ens hur man gör när man ska åka tunnelbana...
  • Chianti
    Anonym (DD) skrev 2014-02-22 00:16:04 följande:
    Hoppas inte. Sthlm C känns så stort och jag irrar omkring i timmar (känns det som) varje gång jag är där. Förstår inte ens hur man gör när man ska åka tunnelbana...
    Du ska ta gröna linjen, och sätt dig längst fram i tunnelbanan och gå upp i den tunnelbaneuppgången som är närmst när du kliver av så kommer du rätt. Då kommer du upp vid busshållplatserna.
  • blomman07

Man kan även ta pendel till Solna och ta bussen därifrån, den går väldigt ofta.

• Anonym (KI o KS)

Hej
    Ja, de ligger bredvid varandra Instituet och sjukhuset.

En del bussar går förbi båda. Men sök/ fråga specifikt efter KI eller KS.

Ska du till sjukhuset så är det bekvämast att du går upp till Klarabergsviadukten på centralen. Finns rulltrappor från övre vänthallen på Centralen. Tag 59:an och sitt kvar till ändhållplatsen. Att gå från pendeltågen/fjärrtågen till t-banan tar 5 minuter att åkta til S:T Eriksplan tar 5-7 minuter. Vänta på buss några minuter och så buss 5 min. (uppskattade tider). 59 (skyltad Karolinska sjukhuset) på vardagar går ca var 15 min och tar enligt sl 23 minuter.

Lycka till

• Anonym (DD)

Tack så mycket för alla svar. Jag hoppas att jag hittar rätt.

• Chianti
    Anonym (DD) skrev 2014-02-22 11:54:51 följande:
    Tack så mycket för alla svar. Jag hoppas att jag hittar rätt.
    Dubbelkolla bara att du verkligen ska till Solna, det finns en del av Karolinska ute på Huddinge sjukhus också.
  • Anonym (DD)
    Chianti skrev 2014-02-22 11:57:52 följande:
    Dubbelkolla bara att du verkligen ska till Solna, det finns en del av Karolinska ute på Huddinge sjukhus också.
    Det är Solna jag ska till. Jag får försöka med buss, är värdelös på att åka tunnelbana.
Svar på tråden Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!