• Chianti

Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!

isadora81 skrev 2014-02-21 23:57:15 följande:
    Du tar t-bana till st eriksplan och därifrån tar du blå buss nummer 3 till sjukhuset. Det är enkelt att söka resor på sl.se reseplaneraren.
    Det finns fler bussar än trean från St eriksplan, så det är inget problem för dig att komma dit. Det står Karolinska på bussens front.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Chianti
    Anonym (DD) skrev 2014-02-22 00:16:04 följande:
    Hoppas inte. Sthlm C känns så stort och jag irrar omkring i timmar (känns det som) varje gång jag är där. Förstår inte ens hur man gör när man ska åka tunnelbana...
    Du ska ta gröna linjen, och sätt dig längst fram i tunnelbanan och gå upp i den tunnelbaneuppgången som är närmst när du kliver av så kommer du rätt. Då kommer du upp vid busshållplatserna.
  • Chianti
    Anonym (DD) skrev 2014-02-22 11:54:51 följande:
    Tack så mycket för alla svar. Jag hoppas att jag hittar rätt.
    Dubbelkolla bara att du verkligen ska till Solna, det finns en del av Karolinska ute på Huddinge sjukhus också.
Svar på tråden Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!