Inlägg från: Anonym (DD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DD)

Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!

Någon som vet hur man tar sig från centralstationen i Stockholm till Karolinska Universitetssjukhuset i Solna?
    Ursäkta att jag har lagt tråden lite tokigt men jag ville vara anonym. 

• Svar på tråden Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!
  • Anonym (DD)

Tack! Är Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset samma sak? 

• Anonym (DD)
    Anonym (Pflrrbt) skrev 2014-02-22 00:04:52 följande:

Nej. Det ena är ett institut. Det andra ett sjukhus.

Du vet, googla. Det finns hemsidor med all info du behöver.
    Formulerade mig lite fel, undrade om de låg på samma plats. Jag hittade ingen adress på deras hemsida.
  • Anonym (DD)
    Anonym (Pflrrbt) skrev 2014-02-22 00:10:24 följande:
    Så du menar att du inte hittade fliken "kontakta oss" på KIs hemsida. Den med karta till campus och med tips på hur man åker dit?

Nej, den såg jag inte. Annars skulle jag inte startat tråden.
  • Anonym (DD)
    Chianti skrev 2014-02-22 00:11:53 följande:
    Det finns fler bussar än trean från St eriksplan, så det är inget problem för dig att komma dit. Det står Karolinska på bussens front.
    Hoppas inte. Sthlm C känns så stort och jag irrar omkring i timmar (känns det som) varje gång jag är där. Förstår inte ens hur man gör när man ska åka tunnelbana...
  • Anonym (DD)

Tack så mycket för alla svar. Jag hoppas att jag hittar rätt.

• Anonym (DD)
    Chianti skrev 2014-02-22 11:57:52 följande:
    Dubbelkolla bara att du verkligen ska till Solna, det finns en del av Karolinska ute på Huddinge sjukhus också.
    Det är Solna jag ska till. Jag får försöka med buss, är värdelös på att åka tunnelbana.
Svar på tråden Hur tar man sig från Sthlm C till Karolinska universitetssjukhuset?!