Inlägg från: Anonym (blåsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blåsan)

Hålla vikten efter gallstensoperation?

Tog bort gallblåsan för drygt 1,5 vecka sen och har tappat 3 kg redan för att jag har usel aptit, diarre och måste pilla i mig små portioner i taget pga magont. Egentligen är 3 kg OK, jag har lite överskott på kroppen (BMI 24) men kommer jag fortsätta rasa i vikt såhär fort så lär jag ju få problem ganska snart... Hur har det varit för er andra som gjort samma operation: hur länge har man ont efteråt, hur länge har man diarre och när slutar vågen braka neråt?

• Svar på tråden Hålla vikten efter gallstensoperation?
  • Anonym (blåsan)

Öppen operation. Åkte hem dagen efter, började jobba igen på femte dygnet och klarar mig utan Alvedon utom när jag ätit... hade starkare smärtstillande till natten i början men de gav mig yrsel så jag struntar i dem nu.

Men jag undrar ju lite när vågen sticker neråt så snabbt, måste vara diarren som orsakar det. Bra att du slapp undan den :) men är det bara vissa som får det och i så fall varför? Jag äter försiktigt, lite i taget och inte särskilt fett heller.

• Anonym (blåsan)

Aha, då är det fler som har samma erfarenhet... nu har magen lugnat sig en aning men jag måste fortfarande äta småportioner :/ hoppas hoppas jag slipper ha problem om 4 år!

Svar på tråden Hålla vikten efter gallstensoperation?