Inlägg från: Anonym (bortkastade år.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bortkastade år.)

Styvmammor

Jag kan inte se det som någon som helst "bonus". Det var helt bortkastade år och energi. Så här i efterhand kan jag nästan bli arg på mig själv som inte stack tidigare.

I stället har jag slösat bort en avsevärd tid av mitt liv på att fungera som någon slags gratis dagis och "bra-att-ha-när-vi-vill-göra-roligare-saker-än-vara-med-vårt-barn-inrättning". Protesterar man kommer det eviga mantrat "du visste vad du gav dig in på...."

Jag hade inte en aning om vad jag gav mig in på men jag är jävligt glad att jag gav mig ut ur det.

• Anonym (bortkastade år.)
    Anonym (Ett helvete ..) skrev 2014-02-24 12:29:21 följande:
    Min mamma sa alltid när jag var yngre att hon aldrig skulle leva med en man som hade barn oavsett hur kär hon var. Jag blev arg och tyckte att vad spelar det för roll om han har barn! Med facit i hand får jag erkänna att mamma hade rätt (som vanligt..). I mitt fall fick jag nog för jag aldrig fick vara ifred och ett totalt respektlöst beteende. Nu är h*n nästan vuxen. Räknar bara dagarna tills hemorojden flyttar! Har du planer på att flytta ihop med ngn? Gör det inte!!!

Jag säger precis så till mina barn: om ni vill ha ett enkelt och ha hyfsade chanser att bli lyckliga så bli ALDRIG tillsammans med någon som har barn, då är det bättre att leva ensam.
Svar på tråden Styvmammor