• Ess

Styvmammor

Anonym (elak styvmamma) skrev 2014-02-23 11:07:36 följande:
    Jag får inget direkt stöd av min man, tyvärr. Det är ok att han irriterar sig på mitt barn, jag kan ta det, han är inte hennes biologiska pappa och eftersom jag också blir irriterad på henne ibland måste såklart andra få bli det också. Problemet är att INGEN får irritera sig på hans "prinsessa" - speciellt inte jag. Men jag får gärna säga ifrån till vår gemensamma. Begriper inte rikitgt hur han tänker ärligt talat........
    Då ska ni köra uppdelat. Han får inte heller säga ifrån till ditt barn.
  • Ess
    Anonym (glad styvmor) skrev 2014-02-23 19:48:24 följande:
    Haha, jag har vart dum nog att tro att de flesta styvmammor gillar sina styvbarn, men så verkar ju inte fallet vara. Folk är allt bra mycket ärlugare på internet. Men det är väl den typen av saker som inte är något positivt med att vara ärlig över i verkligheten :)
    Jag har märkt samma fenomen i verkliga livet. När man inte riktigt känner personen så är allt enligt utsago bra, och det fungerar fint. Men när man pratar lite mer på djupet och personen känner att hon vågar va ärlig med vad hon känner, då är det inte riktigt lika bra längre, utan det handlar lite mer om att stå ut tills barnet är stort nog att det flyttar.
Svar på tråden Styvmammor