Styvmammor
Jag är styvmamma/plastmamma/bonusmamma till en finfin liten tjej på snart 6 år. Hon är underbar, men som alla småbarn så testar hon ens gränser. Klart att det tär på tålamodet men är ganska säker på att mitt tålamod kommer tryta precis lika mycket med mitt kommande barn också. :) Jag har aödrig varit speciellt barnkär förut men denna tjej rotade fast sig rejält i mitt hjärta. Jag och hennes pappa var väldigt försiktiga med att visa att vi var tillsammans i början. Var inte så svårt då jag Har känt honom i över 3 år men det var först för ett år sedan som vi blev tokkära och började dejta. Hon blev bäldigt glad när.vi berättade att jag skulle bo med dem och så. Jag har en "mammaroll" för henne. Jag och hennes pappa har samma syn på uppfostran och biomamman likaså. Vissa saker är väl olika i de båda hemmen men det förstår flickan också. Hemma hos pappa bestämmer vi och hos mamma bestämmer mamma. Inga stora saker som skiljer sig åt. Dock så önskar jag att vi alla tre kunde ha bättre kommunikation. Bara i största allmänhet. Min sambo och biomamman hatär haft det ganska turbulent i sitt förflutna, men det känns verkligen som att det är.på bättringsvägen. Som att hon litar lite mer på min sambo nu sen jag kom in i bilden. :) Jag hade aldrig stått ut i ett förhållande om jag inte tålde min partners barn. Förstår inte hur vissa sryvmammor/pappor kan skrova att de -hatar- sina bonusbarn?? :s förstår inte heller de människor som tillåter att ens barn växer upp med någon som avskyr dem. Usch.