• Fånga dagen

Styvmammor

Anonym (nyfiken) skrev 2014-04-04 08:44:00 följande:
    Hej vill gärna ha fler svar! Glad Jag som startat tråden kommer från ett nyligen kraschat förhållande med kille med tuungt bagage (2 barn vv varav en tonåring med diagnos). Konflikträdd mesig man. Vi flyttade som tur var aldrig ihop det hade aldrig fungerat för mig.
    Det var väl klokt av dig att inte flytta ihop med den här mesiga konflikträdda mannen. Synd att inte fler ser varningsflaggor innan de hamnar under samma tak. Har man för bråttom och inte lärt känna sin partner, hans barn och hur förhållandet till hans ex ser ut, så kan man nog få obehagliga överraskningar vad det lider. Eller så kanske man är så kär så man väljer att inte låtsas om varningssignalerna. Tror att det fixar sig när man flyttat ihop. Det gör det naturligtvis inte, utan istället riskerar det att bli sju resor värre.

Så mitt råd är att vänta med att flytta ihop tills man känt varandra på pulsen ordentligt. Att man har pratat igenom, och är överens om hur förhållandet ska se ut. Vad man har för förväntningar och krav, och att vara väldigt tydlig med det.

Svar på tråden Styvmammor