• Gung Ho

Styvmammor

Har en ny 'bonusfamilj' med en underbar bonustjej samt en sambo som älskar min son. Det 'lika för alla' som gäller, både barn och vuxna.. Bra relation med tjejens biopappa, medan min sons mamma fortfarande håller sig på sin kant men det är hanterbart/neutralt iaf

• Gung Ho

Verkar mest som att majoriteten ovan valt fel män... Sen flyttar man huvuddelen av irritationen på barnen och biomamman (som säkert också en gång valt fel man), för då faller minst 'skuld' på en själv.. (Att man haft dåligt omdöme)..

• Gung Ho

Anonym Linda: Ja du ser direkt på svaret från Elak Styvmamma att jag har rätt i de flesta fall...

Till alla misogyna kvinnor här... Släpp fokuset på biomamman lite och ta en ordentlig titt på era sk män.. Många här skriver ju själva hur deras män är för inkompetenta/lata för att ta tag i sin egen familjesituation, ändå skriver man spaltmeter om hur irriterad man är på barnen som bara är symptomet...

• Gung Ho

Sitter här och tittar medan min sambo gör potatismos till min son...
    Det gäller som sagt att ha samsyn kring barnens uppfostran och det dagliga arbetet så att man står på samma grund. Egentligen inget konstigt, men tror många hoppar över det steget och antar att andra gör som man själv..

Svar på tråden Styvmammor