Anonym (Varför?) skrev 2014-02-22 13:46:04 följande:
Jag har ju faktiskt haft chansen, träffade en kille lite löst som borde passa mig jättebra, liksom på pappret. Han är världsvan, kulturell och tjänar bra. Men det klickade aldrig fullt ut
Den här kille jag träffar nu tar mig till himlen och tillbaka, han är underbar på alla sätt och vis... men de där dragen som påminner om exet gör mig fundersam.. jag kanske passar ihop med de jag inte tror? Kanske inte alls behöver en världsvan man som uppskattar vita dukar och dyrt vin?

Jag känner väldigt mycket igen mig i det du skriver. Mitt ex tog mig till himlen och tillbaka, precis som du skriver. Men han var inte världsvan, klädde sig konstigt och hade bara massa konstiga grejer för sig hela tiden. Skumma idéer han fick för sig att genomföra osv. Men han var snäll och fick alla fjärilar i magen att vakna till liv, med råge.
Mannen jag har nu tog mig inte alls till himlen och tillbaka på samma intensiva sätt, men jag var också väldigt mer kräsen och tillbakadragen den här gången, högre krav osv. Det tog längre tid innan jag kunde slappna av med min nuvarande man för jag kände att han var för bra för mig, bättre än vad jag förtjänade.
Med mitt ex, som jag beskrev överst var det känslor all over the place och vi var som tonåringar igen, men jag tänkte aldrig på att det måste hålla ute i verkliga livet. Det gjorde det aldrig och vi skiljdes åt ganska snart.
Med min nuvarande man var det inte alls lika mycket känslor, inte klicket på samma sätt, men en helt annan trygghet. Jag visste ganska omgående att även om den här mannen inte fick det att kittla lika mycket i magen så skulle jag få ett tryggt liv på alla sätt med honom och mina barn skulle få en helt fantastisk pappa.
Jag gav detta en chans och nu har vi hängt ihop i mer än ett år och jag har aldrig haft ett så perfekt förhållande som jag har nu. Så absolut kan man passa ihop med de man inte tror man passar med. Trodde aldrig jag skulle vara tillräcklig för en så bra man som detta, men vi passar kanon.
Så så länge fjärilarna flyger och tryggheten finns där, så kör hårt! :)