Kronisk svamp som är resistent mot diflucan. Hjälp!!!
Hej!
Vet inte om det är aktuellt för dig längre men här har du en som har kört behandling med Borsyra i långa perioder.. tyvärr fungerar det inte för mig :/
Har du fått tag i det och kunnat prova? Skulle vara jätteintressant att få kontakt med någon annan som testat det.
Känns som jag kört fast och att det inte finns något mer de kan göra nu..Har haft besvär i princip nonstop de senaste 5 åren, har varit runt hos mängder med gynekologer och barnmorskor, på ungdomsmottagningen, privatkliniker, vårdcentralen, sjukhuset!
Den sista jag varit hos är erkänd som den bästa gynekologen här där jag bor, hon är den som skrivit ut borsyra till mig och även tagit en odling för att se vilken typ av svamp det är. Det är albicans. Har ätit diflucan samtidigt som borsyran och även ett par doser sporanox. Men inget lindrar.
Borsyra är för övrigt sjukt dyrt! Men jag köper det och behandlar med det ändå, mest för att jag känner att något måste jag ju göra :/
Den borsyran jag fått ordinerad ska tas 2 ggr i veckan i ca 15 veckor, och denna gång har jag fått ett "dubbelt"recept så nu är jag inne i en omgång på 30 veckor.
Det skulle ju dock kunna vara så att man är så skör i slemhinnorna efter alla behandlingar och infektioner att det är det som orsakar svedan nu, och faktiskt inte levande svamp. Har testat Ovesterin för att försöka bygga upp slemhinnorna, det hjälpte inte... men histaminer kanske vore något?? Om man inte har allergier annars, vågar man prova det ändå?
Ska absolut fråga min gynekolog också... men tyvärr får jag för det mesta känslan att de inte vet mer än vad jag gör. Läskigt hur lite kunskap det finns om detta stora problem som så många lider av..