Inlägg från: Novile |Visa alla inlägg
  • Novile

Kronisk svamp som är resistent mot diflucan. Hjälp!!!

Hej! Har samma kroniska svamp och undrar vad du tog för homeopatmedicin?

• Novile
    Pascal skrev 2016-10-13 10:52:50 följande:

Jag hade kroniska besvär förut och fick gå på långa kurer med Duflican först men det kom alltid tillbaka efter ett tag. Till slut så fick jag gå på en 4 månader lång kur med diflican och Sporanox om vartannat för att svampen inte skulle kunna bli resistent.
    Samtidigt så sökte jag hjälp hos en homeopat som satte mig på en kur med 4 olika preparat jag skulle äta under ca 1 mån. Jädrar i min lilla låda säger jag bara. Det brakade loss och jag fick en svampinfektion värre än jag nånsin varit med om!
    Jag kunde bokstavligt talat gräva ut kesoliknande flytningar ur mig (ursäkta äcklet men det var så pass som det tog) i ca 2 veckor.
    Jag tänkte att Gud vad har jag gjort?! Det blev bara värre! MEN - sen klingade det av och försvann helt.
    När jag avslutat homeopatkuren så fortsatte jag med diflucan/sporanoxkuren i 2 månader till och sen dess har jag aldrig haft en svampinfektion. Det är 4 år sen nu :)
    Det var som att homeopatkuren rensade ur kroppen på det som orsakade besvären och sen var jag "fri" från det på nåt vis. Ångrar inte att jag gick dit! Hon hjälpte mig verkligen.

Vad heter homeopat medicinen och stället du gick till? Skulle uppskatta svar!! :)
Svar på tråden Kronisk svamp som är resistent mot diflucan. Hjälp!!!