Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 13:01:07 följande:
    Nja... inte riktigt.... men nästan =P
    Näringsinnehåll Arla vaniljkvarg: 
    Näringsvärde per 100g
    Energi 650 kJ/140 kcal
    Fett 7,5 g varav mättat fett 4,7 g
    Kolhydrat 16 g varav sockerarter 15 g
    Protein 7,1 g

Näringsinnehåll Big pack vanilj light (faktiskt godare än vanliga vaniljen, och jag brukar INTE gilla light annars):
    Kj / Kcal: 560 kJ (130 kcal) per 100 g Protein: 2,7 g per 100 g Kolhydrater: 16 g per 100 g Fett: 5,5 g per 100 g
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 13:38:43 följande:
    Jag tittade på vailjkvarg kontra big pck vanilj som INTE är light.... vilket torde vara mer rättvist eftersom kvargen inte heller är lightversion....
    Rättvist eller ej, glassen är godare i lightvarianten och definitivt 100 ggr godare än kvarg. 

Jag tror jag föråt mig på kesella när jag "upptäckte" det medan jag pluggade. Tyckte det var skitgott och käkade en burk naturell lättkesella (fantasifullt kryddad) om dagen. En dag upptäckte jag att jag mådde illa bara av att se förpackningen...
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 17:06:19 följande:
    =) Personligen föredrar jag kvalitetsglass som faktiskt är gjird på både ägg och grädde och kostar minst 100 kr/l. 

Kvarg kan man definitivt föräta sig på...
    Och sån glass gillar jag INTE. Den godaste glassen är ju mjukglass, och Big Pack light smakar som mjukglass!  
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 17:34:12 följande:
    Äh, gröngöling =P Mjukglass är gott.... Med strössel eller hard topping....

Föredrar utan core, men Karamel Sutra är ju gott. Och Peanut butter me up funkar. 
    Gillar egentligen inte glass med "grejs" i men ja, B&J är god. Nån med kaksmulor och jordgubb var smaskens, vill jag minnas. Fast det är mer som glass/godis-fusion.

Min man har snöat in på sån där hard topping på tub (samma märke som gör vanlig chokladsås på tub). Det finns choklad och lakrits, lakritsen är yummy!  
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 18:49:03 följande:
    För tjock, tycker jag... går ju inte att ta sönder när den är så där tjock =P
    Fast man kan ju göra ett tunt lager!

Hittade maränger med lakritssmak och lakrits-marängsviss (vaniljglass, vispad grädde, lakritsmaränger och hård lakritstopping) var något alldeles vansinnigt gott!
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 19:07:24 följande:
    Jag lyckas aldrig göra tunt lager =/

Maränger med lakritssmak? Coolt. Måste jag göra någon gång. Jag avskyr lakrits, men jag har resten av familjens 6 medlemar emot mig, så.....
    Du kan ju smaksätta med något annat. Pistage, valnötter, torkade jordgubbar... marängsviss med jordgubbsmaräng, grädde, glass och jordgubbssås, MUMS!!! Ja, min favoritefterrätt är då marängsviss. Surprise. 
  • Voluptuous Shalimar
    scaras skrev 2014-02-23 20:45:47 följande:
    Och vad har maränger o marängsviss med kvarg att göra, vilket var vad denna tråden skulle handla om? 
    Uuuursäktaaaa o du store Trådskapare!
  • Voluptuous Shalimar
    scaras skrev 2014-02-23 21:28:04 följande:
    Haha, du behöver inte ta så illa upp, men en efterrättstråd var inte vad jag hade tänkt mig, intresserad av kvarg för tillfället. Men du är ju fri att skapa en egen marängsvisstråd om du vill, är ju gott det med får jag ju hålla med om. Skrattande
    Nja, så intressant är det väl inte att det förtjänar en egen tråd Men du kanske borde prova att varva Arlas hallonkvarg med vispad grädde, färska hallon och maräng? Låter som en rätt smarrig kombo!
Svar på tråden Kvarg