• scaras

Kvarg

Har precis upptäckt kvarg, fantastisk gott ju.  Som yoghurt fast både krämigare o lättare och som efterrätt, hade nyss vaniljen på äppleklyftor stekta i honung o kanel, mums.

Har förstått att man kan ha det till massa olika saker så tipsa gärna!! Typ i bröd o så..

Men det stora frågan då, det verkar inte finnas så stort utbud eller? Har köpt nu Lindahls 500g, förslår ju ingenting när hela familjen vill ha till frukost.
    Ica har ju nått eget märke i mindre burkar också Kesella då i pytteburkar. Finns det större förpackningar och var då isf?

• Svar på tråden Kvarg
  • scaras
    Pson1977 skrev 2014-02-22 22:18:31 följande:
    Lidl har fantastiskt god kvarg i olika smaker:)
    Okej, dr var det längesen jag va! Skrattande Stora förpackningar?
  • Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-23 12:35:36 följande:
    Du vet att de smaksatta är rena sockerbomberna? Då kan man lika gärna äta några skedar Big Pack.
    Nja... inte riktigt.... men nästan =P
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Voluptuous Shalimar
    Aniiee skrev 2014-02-23 13:01:07 följande:
    Nja... inte riktigt.... men nästan =P
    Näringsinnehåll Arla vaniljkvarg: 
    Näringsvärde per 100g
    Energi 650 kJ/140 kcal
    Fett 7,5 g varav mättat fett 4,7 g
    Kolhydrat 16 g varav sockerarter 15 g
    Protein 7,1 g

Näringsinnehåll Big pack vanilj light (faktiskt godare än vanliga vaniljen, och jag brukar INTE gilla light annars):
    Kj / Kcal: 560 kJ (130 kcal) per 100 g Protein: 2,7 g per 100 g Kolhydrater: 16 g per 100 g Fett: 5,5 g per 100 g
  • Aniiee
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-23 13:30:51 följande:
    Näringsinnehåll Arla vaniljkvarg: 
    Näringsvärde per 100g
    Energi 650 kJ/140 kcal
    Fett 7,5 g varav mättat fett 4,7 g
    Kolhydrat 16 g varav sockerarter 15 g
    Protein 7,1 g

Näringsinnehåll Big pack vanilj light (faktiskt godare än vanliga vaniljen, och jag brukar INTE gilla light annars):
    Kj / Kcal: 560 kJ (130 kcal) per 100 g Protein: 2,7 g per 100 g Kolhydrater: 16 g per 100 g Fett: 5,5 g per 100 g
    Jag tittade på vailjkvarg kontra big pck vanilj som INTE är light.... vilket torde vara mer rättvist eftersom kvargen inte heller är lightversion....
  • scaras

Jojo, det är klart alla fattar att sånt med tillsatt smak som är sött innehåller mer än naturella alternativ. Nu käkar vi ju detta oftast till frukost och där tycker jag inte att välja glass istället ens är något att fundera på. Men skulle gärna köpa kvarg i Big Packens 2 liters burkar Tungan ute

• Aniiee
    scaras skrev 2014-02-23 13:53:07 följande:
    Jojo, det är klart alla fattar att sånt med tillsatt smak som är sött innehåller mer än naturella alternativ. Nu käkar vi ju detta oftast till frukost och där tycker jag inte att välja glass istället ens är något att fundera på. Men skulle gärna köpa kvarg i Big Packens 2 liters burkar Tungan ute
    =) Kvarg är gott.

Kvarg i baket tycker jag om. Kladdkaka med kvarg, Sockerkaka med kvarg, bullar med kvarg..... Undrar hur det skulle bli med pannkaka med kvarg..... 
  • scaras
    Aniiee skrev 2014-02-23 14:10:41 följande:
    =) Kvarg är gott.

Kvarg i baket tycker jag om. Kladdkaka med kvarg, Sockerkaka med kvarg, bullar med kvarg..... Undrar hur det skulle bli med pannkaka med kvarg..... 
    Kladdkaka med kvarg lät gott, hur gör du då? Gör det stor skillnad på smaken?
Svar på tråden Kvarg