• Gullan1971

Min man var otrogen med vår barnflicka

Vi har barnflicka till våra två barn. I förra veckan var jag på jobbet men på eftermiddagen började jag må dåligt och valde åka hem. När jag svänger in på parkeringen ser jag min mans bil men tänkte inte mer på det kanske han också känt sig dålig och åkt hem. Går in i huset och synen som möte mig kommer jag aldrig glömma. I soffan hade min man och barnflickan sex. Jag rusade ut och åkte hem till en vän, där är jag fortfarande. Trodde vi hade det bra, visst bråkar vi ibland som alla par gör men vi reder alltid ut det. Visst har karriär, barn kommit emellan och vi kanske inte varit lika intima som i början, men än då. Varför var han otrogen? Och med vår barnflicka av alla. Vet inte vad som händer nu men vi skall träffas idag för första gången. Fan, jag älskar honom, hur går vi vidare, går det att gå vidare?

• Svar på tråden Min man var otrogen med vår barnflicka
  • Nenne666

Jag vet inte vad du ska göra och tänka faktiskt. Ta en dag i taget bara. Själv hade jag aldrig litat på honom igen.

• hallontroll
    Gullan1971 skrev 2014-02-24 11:38:22 följande:
    Vi har barnflicka till våra två barn. I förra veckan var jag på jobbet men på eftermiddagen började jag må dåligt och valde åka hem. När jag svänger in på parkeringen ser jag min mans bil men tänkte inte mer på det kanske han också känt sig dålig och åkt hem. Går in i huset och synen som möte mig kommer jag aldrig glömma. I soffan hade min man och barnflickan sex. Jag rusade ut och åkte hem till en vän, där är jag fortfarande. Trodde vi hade det bra, visst bråkar vi ibland som alla par gör men vi reder alltid ut det. Visst har karriär, barn kommit emellan och vi kanske inte varit lika intima som i början, men än då. Varför var han otrogen? Och med vår barnflicka av alla. Vet inte vad som händer nu men vi skall träffas idag för första gången. Fan, jag älskar honom, hur går vi vidare, går det att gå vidare?

Du borde slänga ut båda. De förtjänar varandra.
  • Anonym (Kalkon)

Vet inte vad du ska göra faktiskt. Bakom varje framgångsrik man står en förstående hustru, enligt en gammal skröna. Kanske funkar för dig?

• Anonym (trogen)

Ingen rolig sits :( Finns flera anl till att man är otrogen oftast beror det på att man saknar något i sin relation och säker det utanför, kan bero på att den otrogne mår dåligt. Här kan du läsa om det, en blogg som bla tar upp otrohet Det går att komma vidare efter en otrohet men för att det ska kunna ske måste han lägga alla kort på bordet och från och med nu vara helt ärlig om allt. Kan hjälpa att prata med någon som kan se på relationen utifrån och hjälpa er gå vidare. Kontakta familjerådgivningen. 

• Haskel

Kort och gott, kan man nog bara säga att han var kåt eller i behov av bekräftelse.
    Att det var just barnflickan, kan nog bero på att hon funnits nära er båda och varit någon din man kunnat prata med. Någon som förstod och lyssnade på honom.
    Det är väldigt vanligt att det uppstår en typ av attraktion, när två människor kan prata om allt och förstår varandra. Särskilt då man kommit ifrån varandra lite i förhållandet, eller inte riktigt har haft tid för varandra. Det är lika för både kvinnor och män, och behöver inte betyda att känslorna för ens partner är annorlunda. Det troliga är att han "saknat" dig och ert tidigare förhållande.

Om ett förhållande "går på sparlåga" för länge, händer det ofta att den ena är otrogen, eller träffar någon ny och eller gör slut. Enda fördelen med en otrohet, är att det ofta är upp till den bedragna att avgöra fortsättningen. Vill du fortsätta ditt liv med honom, är det troligtvis inte försent. Dock krävs en del arbete för att hitta tillbaka till varandra, samt att förlåta och lita på varandra igen.

Tala med din man, som planerat. Försök att sätta dig in i hans situation. Säkert har även du saknat mycket i ert förhållande. Kanske kan ni behöva en tredje part när ni pratar, exempelvis familjerådgivningen. Oavsett hur fortsättningen blir mellan er, så kommer du må bäst av tala ut om det hela ordentligt. Att fly från det, kommer enbart lämna dig med frågor.

Med vänlig hälsning
    Haskel

• MuppinCowboy
    Haskel skrev 2014-02-24 12:15:11 följande:
    Det troliga är att han "saknat" dig och ert tidigare förhållande.

Eh.. kanske inte, snarare:
    Kort och gott, kan man nog bara säga att han var kåt eller i behov av bekräftelse.
    Vidare..
    Tala med din man, som planerat. Försök att sätta dig in i hans situation.
    Eller så är det mannen som bör sätta sig in i TS situation och anstränga sig på alla sätt och vis om han vill försöka reparera skadan han gjort på förhållandet.

Personligen hade jag inte kunnat se partnern på samma sätt igen eller litat på denne och jag skulle inte vilja leva osäker och misstänksam resten av mitt liv eller för en lång tid framöver.
    Tillit är väldigt svår att få igen när man tappat det för någon.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (@)

Det går att gå vidare men kräver en del jobb. I vilket fall är det bättre än skilsmässa. Både jag och min man hade ovetandes om varandra haft en affär vid sidan av under de asjobbiga småbarnsåren. Men vi hittade tillbaka och vårt förhållande är starkare än någonsin. 15 år ihop, hittills.

• viseversa

Nej det går inte att gå vidare efter en sån sak. Ut med karln och avskeda äckel barnflickan.

• Wira
    MuppinCowboy skrev 2014-02-24 12:35:22 följande:
    Eh.. kanske inte, snarare:
    Vidare..Eller så är det mannen som bör sätta sig in i TS situation och anstränga sig på alla sätt och vis om han vill försöka reparera skadan han gjort på förhållandet. Personligen hade jag inte kunnat se partnern på samma sätt igen eller litat på denne och jag skulle inte vilja leva osäker och misstänksam resten av mitt liv eller för en lång tid framöver. Tillit är väldigt svår att få igen när man tappat det för någon.
    Dumhet diskriminerar inte

Jag förstår inte heller att den bedragna ska "sätta sig in i" hur den stackars stackars otrogna känner i det här läget. Hade min sambo bedragit mig så är det inte min förståelse son knäat honom i skrevet och slängt ytterdörren i ansiktet på honom..
Svar på tråden Min man var otrogen med vår barnflicka