• Anonym (Ensam)

Hur blev det för er relation efter aborten?

Jag undrar hur det blev för er som par efter aborten? Jag ska göra abort på Fredag och är ledsen över det hade gärna behållt men min sambo vill inte. Just nu har jag svårt att se att vår relation kommer fortsätta efter detta, jag känner inte att jag får nått stöd av min sambo eller nån förståelse över hur jag mår. Hans liv går vidare och han går ut och festar varje helg medans jag ligger hemma och har alla tankar och hormoner i kroppen. Jag har svårt att vara min sambo nära just nu, vill helst bara vara ensam, samtidigt som jag önskar att min sambo visade nån form av förståelse för mina känslor.

• Svar på tråden Hur blev det för er relation efter aborten?
  • Anonym (+)

Varför gör du abort mot din vilja?

• Anonym (5)

Vi var överrens om aborten. Han stöttade mig. Vår relation har inte ändrats.

• Anonym (x)

Har du funderat på att behålla barnet och dumpa killen?

• Anonym (+)
    Anonym (x) skrev 2014-02-24 18:23:48 följande:
    Har du funderat på att behålla barnet och dumpa killen?
  • Anonym (+)

Och för att svara på frågan så förändrades inte vår relation eftersom vi var överens.  Gör du abort mot din vilja och mår dålig över det sen så kan jag ju nästan garatera att er relation kommer dö.

• Anonym (x)

Vi var också överens om aborten och inget har förändrats. Jag kan fortfarande tänka på det ibland, men ångrar inte mitt beslut.

• Anonym (nja)

Min sambo sa inget då ,meni samband med  en annan händelse  tog han upp och kritiserade det 35 år efteråt.Jag trodde att  det var något somvi kommit igenom.Kändes fruktansvärt att bli anklagad..

• Anonym (Ångrar mig)

Min och sambons relation har nog inte förändrats så mycket, jag är övertygad om att han är mannen i mitt liv. Dock så ångrar jag beslutet om abort och förstår inte varför vi fattade det beslut som vi gjorde. Vi båda längtar massor efter barn, men situationen var verkligen inte den bästa. Kan ibland känna att han är ganska oförstående till varför jag fortfarande tycker det är jobbigt (vi gjorde aborten i december). Han har gått vidare som om ingenting har hänt, medan jag fortfarande känner en tomhet. 
    Om du inte vill göra abort, så tycker jag inte att du ska göra det. Tänk igenom ditt beslut ordentligt. 

• sassaa

Min sambo stöttade mig i vilket jag än ville göra. Vår relation har inte påverkats alls :)

• LinneaJosie

Min sambo ville behålla, jag ville göra abort, så det gjorde jag. Vår relation påverkas idag inte av det, men det var jobbigt ett par månader. Som med allt annat handlar det om att man pratar med varandra.

Svar på tråden Hur blev det för er relation efter aborten?