Anonym (Ensam) skrev 2014-02-24 19:15:42 följande:
[quote=72601788][quote-nick]Anonym (x) skrev 2014-02-24 18:23:48 följande:[/quote-nick]Har du funderat på att behålla barnet och dumpa killen?[/quote
Ja fet har jag tänkt men vill inte utsätta barnet för att inte vara önskat av sin far. Jag vet att min sambo skulle ta upp det varje gång vi bråkar eller om det är nått jobbigt med barnet dessutom kommer han inte hjälpa till med bebisen. Vi har 2 barn sen innan och han umgås aldrig med dem. Är mer som ligger bakom vår dåliga relation än aborten men den utlöste min brist på respekt och kärlek till min sambo
Jag gjorde också abort för att min pojkvän gjorde det och för att jag inte ville att barnet skulle utsättas för att inte vara önskat av båda, plus att jag tyckte att jag var mer värd än att vara "ensam" i en graviditet även om min pojkvän skulle stötta mig trots att han ville abort egentligen.
Men för oss blev det, kan jag se såhär ett år i efterhand, tvärtom mot det du säger att han skulle göra om du skulle behålla. Även fast jag absolut inte vill se det så, så känns det som om min pojkvän är skyldig mig något för jag har offrat SÅ mycket för honom och hans önskan. Det är fruktansvärt jobbigt för jag vill inte känna så som sagt. Men det blir bättre och bättre, även om jag hade en riktigt jobbig period från aborten och ca 8 månader framåt efter det :/
Tror aldrig det är bra att känna att beslutet inte kommer inifrån en själv när det gäller sånt här. Men jag hoppas att det går bra för dig!!