• Marr33e

Jag är stalkad

Jag är stalkad av en oönskad person vi var tidigare klasskamrater vi kunde talas vid på rasterna och på lektionerna givetvis pratade jag med varenda en då eftersom vi gick i samma klass vi hade en klasskamrats relation, för övrigt har jag ingen koppling till henne eller relation till henne alls. Det va längesen som jag gick i skolan idag är jag vuxen och "har gått vidare och blickar framåt". Den här personen har inte många vänner personen är väldigt ensam på grund av sitt anmälda konstiga utseende och personlighet. Vi umgicks aldrig på fritiden eller utanför skolan. Under skolperioden fann jag min blivande make, det ställs många frågor om honom och om mitt privata kärleksliv. Hon är en mycket nyfiken person och en skvallerbytta, även andra har blivit utsatta av henne.

Jag har fått byta mobilnummer för att hon smsar till mig om hon ringde la hon på luren, oftast är det bara sms. I verkligheten är hon inte särskilt tuff i verkligheten är hon en liten myra på jordens yta tuff i text men inte i mun. Hon är en ensam kvinna med få vänner hon söker troligtvis kontakt, hon kontaktade min makes lillebror idag via facebook hon ställde många frågor om mig och om min make. Under skolperioden var hon otroligt jobbig, följde efter mig och min väninna, trakasserar oss vi båda va invandrare och då skulle hon givetvis gå på med rastistiska påhopp, hon bestämde sig för att bli rasist i en period det upphörde sedan men sådant förlåter vi inte det va endast text men ändå grov text hon va på oss bägge ett tag men gjorde ett uppehåll jag är tyvärr inte vän med min andra väninna mer vi har ingen kontakt idag. jag sa åt henne att sluta på skarpen försvarade min väninna med klor, vi ville bara bli av med henne för hon va anmällt jobbig.

Jag vill inte ha någon som helst kontakt med den här kvinnan jag tycker hon är anmält besvärlig och fler problem ska jag inte behöva få. Jag är inte rädd för henne för hon har inte vågat röra mig personligen jag tycker bara att det är obehagligt när hon kontaktat min familj och mina nära occh kära, som idag när hon kontaktade min makes lillebror och ställde frågor. Hon sökte troligtvis på hans efternamn och snappade upp honom där i från, hon söker på mitt namn på google och på telefon nummrena och min adress ag har bytt telefon nummer ett antal gånger på grund av hon tog kontakt hon lyssnar inte på när andra ber henne att sluta hon gör det bara värre.

Hon bor inte särskilt långt i från mig bara i en annan stad hon åker till min stad emellanåt, hon går på mig nu trakasserar hon mina familjemedlemmar även andra tycker att hon går för långt. Hon tog till exempel mitt smeknamn och bytte ut det emot sitt förnamn, jag vill att hon slutar jag vill inte ha den här kvinnan i mitt liv. Andra tycker att hon också ska sluta, jag har skickat mail till hennes mamma om vad hon syssslar med på internet även mailat till hennes syster samt hennes dåvarande lärare. Den här kvinnan bor på ett serviceboende för handikappade, jag skulle vilja komma i kontakt med hennes personal för att få ett slut. Jag orkar inte med det här för jag känner att jag inte ska behöva få fler problem jag har mina problem och hon har sina, om inte hennes familj gör något åt detta vet inte jag vad jag ska göra, jag mår bara dåligt av att hon snokar i mina kärleksaffärer i mitt privatliv. Jag önskar att jag aldrig hade träffat den här kvinnan faktiskt, hon ställer kolossalt många frågor om min make min make och hon va också klasskamrater vi gick i samma klass alla tre men nu går hon för långt vad hade ni gjort i denna situation.
  • Svar på tråden Jag är stalkad
  • Marr33e
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 20:17:22 följande:
    Jag hade en gränslös kvinna efter mig som stalkade mig, skickade brev osv. Jag fick polisanmäla henne tre eller fyra gånger innan det upphörde. Helt sjuk människa fast hon har man och två små döttrar i förskole/lågstadieåldern.
    Det här är min första stalker jag ogillar det, hon är oönskad. Men hon kan inte göra särskilt mycket faktiskt, hon är en liten mes med andra ord.
  • Marr33e
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-24 20:21:09 följande:
    Jaa ''Ring till serviceboendet och säg att de får ta hand om sina patienter.'' tycker jag du ska göra =)
    Funderar på det, men vet inte vilket boende hon bor på. Vet bara att hon bor på ett. Kontaktade även hennes gamla lärare samt hennes mamma och syster. Men vill gärna klaga på hennes boende. 
  • Marr33e

Tillägger att hennes far har omkommit och mamman är ensamstående med henne och två till tre barn till. Som jag uppfattar det så är hennes bakgrund väldigt sliten också, men det kanske har ingen större betydelse, i hennes blogg skriver hon att  hon blev våldtagen av sin styv pappa  etc, hon är bra på att ljuga också i hennes blogg mår hon i vilket fall inte bra, hon va lite konstig i skolan och sa att "hon kunde se de döda stå framför henne andar som visar sig" haha ehm.. ja, flera andra tycker att hon är totalt körd i skallen, visserligen kan jag hålla med om detta, jag tror inte hon har begått några större brott än att stalka människor och va anmält taskig på internet, i verkligheten är hon helt annorlunda, alltså en liten mes, en myra .. jag är absolut inte rädd för henne, jag har sett hur andra har gått på henne för hon gick för långt och då börjar hon att lipa och säga till "lärarna" eller "en vuxen" som är i närheten. Men hon behöver skärpa sig, farlig ..? nej, tvärt om, en fåntratt. :) Finns betydligt värre stalkers än den här, därför är jag inte rädd för henne, menar hon är ensam inga vänner alls etc de säger ju det mesta. :) 

• Marr33e
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-24 20:59:08 följande:
    Stalka henne då!
    nej
    vrför skriver du om du tycker det är så jäkla irriterande ? =S
  • Marr33e
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-24 21:17:04 följande:
    Va men lilla gumman jag försöker hjälpa dig?
    jag ville bara ha hjälp inget annat *suck** vilka människor det finns Obestämd
  • kouki
    Marr33e skrev 2014-02-24 21:18:25 följande:
    jag ville bara ha hjälp inget annat *suck** vilka människor det finns Obestämd

Om du vet vad hon heter bör du ju kunna söka upp var hon bor, om du vill finna hennes boende menar jag :) 

I övrigt så skulle jag polisanmäla, även om de inte tar upp fallet nu, så finns det en notis om henne, så nästa gång någon skulle anmäla så finns det kvar i registret och polisen kan inse att det finns en kontinuitet i hennes stalking-beteende. Både för din egen, men även för andra drabbades skull.

Och jag håller med dig, i detta fall låter det overkill att endast ge dig alternativet att flytta, speciellt när hon redan bor på annan ort. Det bevisar ju bara att hon inte är avståndsbegränsad.

• Marr33e
    kouki skrev 2014-02-24 21:27:25 följande:

Om du vet vad hon heter bör du ju kunna söka upp var hon bor, om du vill finna hennes boende menar jag :) 

I övrigt så skulle jag polisanmäla, även om de inte tar upp fallet nu, så finns det en notis om henne, så nästa gång någon skulle anmäla så finns det kvar i registret och polisen kan inse att det finns en kontinuitet i hennes stalking-beteende. Både för din egen, men även för andra drabbades skull.

Och jag håller med dig, i detta fall låter det overkill att endast ge dig alternativet att flytta, speciellt när hon redan bor på annan ort. Det bevisar ju bara att hon inte är avståndsbegränsad.

Jag vet ju vad hon heter men inte vart hon bor, googlar på namnet men är tveksam på vilken adress som är korrekt. Jag har aldrig polisanmält någon förut, men skulle vilja det även om de kanske gör saken värre eller inte hjälper,  Sant =) 
  • kouki
    Marr33e skrev 2014-02-24 21:31:25 följande:
    Jag vet ju vad hon heter men inte vart hon bor, googlar på namnet men är tveksam på vilken adress som är korrekt. Jag har aldrig polisanmält någon förut, men skulle vilja det även om de kanske gör saken värre eller inte hjälper,  Sant =) 

Du kan ju faktiskt kolla folkbokföringen på t.ex. ratsit eller dylik sajt :) 

Gör det! :)

Svar på tråden Jag är stalkad