• Marr33e

Jag är stalkad

Jag är stalkad av en oönskad person vi var tidigare klasskamrater vi kunde talas vid på rasterna och på lektionerna givetvis pratade jag med varenda en då eftersom vi gick i samma klass vi hade en klasskamrats relation, för övrigt har jag ingen koppling till henne eller relation till henne alls. Det va längesen som jag gick i skolan idag är jag vuxen och "har gått vidare och blickar framåt". Den här personen har inte många vänner personen är väldigt ensam på grund av sitt anmälda konstiga utseende och personlighet. Vi umgicks aldrig på fritiden eller utanför skolan. Under skolperioden fann jag min blivande make, det ställs många frågor om honom och om mitt privata kärleksliv. Hon är en mycket nyfiken person och en skvallerbytta, även andra har blivit utsatta av henne.

Jag har fått byta mobilnummer för att hon smsar till mig om hon ringde la hon på luren, oftast är det bara sms. I verkligheten är hon inte särskilt tuff i verkligheten är hon en liten myra på jordens yta tuff i text men inte i mun. Hon är en ensam kvinna med få vänner hon söker troligtvis kontakt, hon kontaktade min makes lillebror idag via facebook hon ställde många frågor om mig och om min make. Under skolperioden var hon otroligt jobbig, följde efter mig och min väninna, trakasserar oss vi båda va invandrare och då skulle hon givetvis gå på med rastistiska påhopp, hon bestämde sig för att bli rasist i en period det upphörde sedan men sådant förlåter vi inte det va endast text men ändå grov text hon va på oss bägge ett tag men gjorde ett uppehåll jag är tyvärr inte vän med min andra väninna mer vi har ingen kontakt idag. jag sa åt henne att sluta på skarpen försvarade min väninna med klor, vi ville bara bli av med henne för hon va anmällt jobbig.

Jag vill inte ha någon som helst kontakt med den här kvinnan jag tycker hon är anmält besvärlig och fler problem ska jag inte behöva få. Jag är inte rädd för henne för hon har inte vågat röra mig personligen jag tycker bara att det är obehagligt när hon kontaktat min familj och mina nära occh kära, som idag när hon kontaktade min makes lillebror och ställde frågor. Hon sökte troligtvis på hans efternamn och snappade upp honom där i från, hon söker på mitt namn på google och på telefon nummrena och min adress ag har bytt telefon nummer ett antal gånger på grund av hon tog kontakt hon lyssnar inte på när andra ber henne att sluta hon gör det bara värre.

Hon bor inte särskilt långt i från mig bara i en annan stad hon åker till min stad emellanåt, hon går på mig nu trakasserar hon mina familjemedlemmar även andra tycker att hon går för långt. Hon tog till exempel mitt smeknamn och bytte ut det emot sitt förnamn, jag vill att hon slutar jag vill inte ha den här kvinnan i mitt liv. Andra tycker att hon också ska sluta, jag har skickat mail till hennes mamma om vad hon syssslar med på internet även mailat till hennes syster samt hennes dåvarande lärare. Den här kvinnan bor på ett serviceboende för handikappade, jag skulle vilja komma i kontakt med hennes personal för att få ett slut. Jag orkar inte med det här för jag känner att jag inte ska behöva få fler problem jag har mina problem och hon har sina, om inte hennes familj gör något åt detta vet inte jag vad jag ska göra, jag mår bara dåligt av att hon snokar i mina kärleksaffärer i mitt privatliv. Jag önskar att jag aldrig hade träffat den här kvinnan faktiskt, hon ställer kolossalt många frågor om min make min make och hon va också klasskamrater vi gick i samma klass alla tre men nu går hon för långt vad hade ni gjort i denna situation.
  • Svar på tråden Jag är stalkad
  • Lindsey Egot the only one
    Marr33e skrev 2014-02-24 20:32:32 följande:
    Det här är min första stalker jag ogillar det, hon är oönskad. Men hon kan inte göra särskilt mycket faktiskt, hon är en liten mes med andra ord.
    Ja jag har också bara haft en stalker och hoppas vid min Gud att jag inte får fler för det är rejält tärande psykiskt att ha en människa efter sig som tror att den vet precis hur jag känner och rättar mig om jag inte känner som hon känner. Vidriga sjuka människa.
  • Marr33e
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 21:52:04 följande:
    Ja jag har också bara haft en stalker och hoppas vid min Gud att jag inte får fler för det är rejält tärande psykiskt att ha en människa efter sig som tror att den vet precis hur jag känner och rättar mig om jag inte känner som hon känner. Vidriga sjuka människa.
    Ja, hon frågar mer efter min make än någon annan, nyfiken på mina kärleksförhållanden etc. Inget annat än de, min familj snokar hon omkring i också nu. Det är läskigt, skönt på ett sätt att hon bor på avstånd. Men läskigt att hon kontaktar, och framför allt försöker. Galna idioter finns det tyvärr gott om.
    Marr33e skrev 2014-02-24 21:58:31 följande:
    Ja, hon frågar mer efter min make än någon annan, nyfiken på mina kärleksförhållanden etc. Inget annat än de, min familj snokar hon omkring i också nu. Det är läskigt, skönt på ett sätt att hon bor på avstånd. Men läskigt att hon kontaktar, och framför allt försöker. Galna idioter finns det tyvärr gott om.
    Jo hon frågade ut ang min man och mina barn. Hon tog kontakt med mig när min dotter dog och påstod sig sörja mitt barn mer än vad jag gjorde. Hon hade aldrig träffat mitt barn ens. Såg något år senare att hon gillar mycket på Missing Peoples facebooksida när det är unga som försvunnit. Hon söker upp människor som förlorat barn och ungdomar. Helt sjuk människa och hon har hand om två små barn. Helt horribelt
  • Marr33e
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 22:19:38 följande:
    Jo hon frågade ut ang min man och mina barn. Hon tog kontakt med mig när min dotter dog och påstod sig sörja mitt barn mer än vad jag gjorde. Hon hade aldrig träffat mitt barn ens. Såg något år senare att hon gillar mycket på Missing Peoples facebooksida när det är unga som försvunnit. Hon söker upp människor som förlorat barn och ungdomar. Helt sjuk människa och hon har hand om två små barn. Helt horribelt
    Fyfan, läskigt. Jag har i alla fall träffat min stalker personligen. Min make vet om vad hon sysslar med och hela min familj även hans, så om hon tar kontakt igen ska vi inte kontakta, vi ska ochså gå till polisstationen hjälper inte de tar min make kontakt med min stalker personligen, sjuka människor finns det i världen. Jag ska stå upp och slå tillbaks, jag har rätt att ta bort henne från mitt liv eftersom hon är oönskvärd. :) Stalkers bryter emot lagarna alltså får dom inte göra så. Så ja, dem gör fel inte du. 
    Marr33e skrev 2014-02-24 22:52:19 följande:
    Fyfan, läskigt. Jag har i alla fall träffat min stalker personligen. Min make vet om vad hon sysslar med och hela min familj även hans, så om hon tar kontakt igen ska vi inte kontakta, vi ska ochså gå till polisstationen hjälper inte de tar min make kontakt med min stalker personligen, sjuka människor finns det i världen. Jag ska stå upp och slå tillbaks, jag har rätt att ta bort henne från mitt liv eftersom hon är oönskvärd. :) Stalkers bryter emot lagarna alltså får dom inte göra så. Så ja, dem gör fel inte du. 
    Din man ska absolut inte ta kontakt med henne. Då föder ni henne och hon växer.
  • Marr33e
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-24 22:54:34 följande:
    Din man ska absolut inte ta kontakt med henne. Då föder ni henne och hon växer.
    Jo jag vet. Han vet vem stalken är och har träffat henne personligen också. Hon vill ju honom någonting, hon kan inte säga det personligen själv så hon säger ju det genom andra. Min stalker är en ensam kvinna, hon har sin familj bara inget mera, hoppas innerligt på att dem kan tala henne till rätta. Min make reagerade starkt på det här fallet. Hans förslag va ta kontakt med henne personligen och ge henne ah en smäll på käften våld vill hon ju ha, eller gå till polisen och göra en anmälan på det. Jag listade ut att hon säkert googlar på mitt namn, på Facebook har hon bytt ut sitt förnamn till mitt smeknamn, hon tog mitt smeknamn när hon fick reda på vad jag kallades för bara för hon har samma bokstav i början på namnet. Vi tror att hon har mig som sin hobby, hon försöker ta reda på så mycket som möjligt om mig, alltså google, genom andra vänner, genom mina bekanta, genom familj. Jag trodde hon hade glömt och gått vidare men hon ser ut att ha fastnat i de förflutna helt o hållet. Som sagt emellanåt bytte jag skola, hoppades på hon skulle försvinna ur mitt liv, avbröt kontakten och avvisade henne som "vän / (klasskamrats kontakt)" hon höll uppe några år, nu är hon på igen som sagt... fyfan va arg man blev när man fick reda på de me.. jag har aldrig råkat ut för något sådant, läskigaste är att hon stavar rätt på mitt förnamn, jag har ett utländskt förnamn som inte är enkelt att stava, hon har även laggt ut mitt mobil nummer på internet och visat det för andra fast det är privat. Jag blir sjukt less på det här och hade hoppats på att det inte skulle bli så, hon bor i en annan ort, så det är skönt att det är på avstånd, vi träffas aldrig på stan eller ser varann, även om hon är där emellanåt. Men nu går det för långt känner jag. Det är nog nu man ska reagera som mest
    Marr33e skrev 2014-02-24 23:07:40 följande:
    Jo jag vet. Han vet vem stalken är och har träffat henne personligen också. Hon vill ju honom någonting, hon kan inte säga det personligen själv så hon säger ju det genom andra. Min stalker är en ensam kvinna, hon har sin familj bara inget mera, hoppas innerligt på att dem kan tala henne till rätta. Min make reagerade starkt på det här fallet. Hans förslag va ta kontakt med henne personligen och ge henne ah en smäll på käften våld vill hon ju ha, eller gå till polisen och göra en anmälan på det. Jag listade ut att hon säkert googlar på mitt namn, på Facebook har hon bytt ut sitt förnamn till mitt smeknamn, hon tog mitt smeknamn när hon fick reda på vad jag kallades för bara för hon har samma bokstav i början på namnet. Vi tror att hon har mig som sin hobby, hon försöker ta reda på så mycket som möjligt om mig, alltså google, genom andra vänner, genom mina bekanta, genom familj. Jag trodde hon hade glömt och gått vidare men hon ser ut att ha fastnat i de förflutna helt o hållet. Som sagt emellanåt bytte jag skola, hoppades på hon skulle försvinna ur mitt liv, avbröt kontakten och avvisade henne som "vän / (klasskamrats kontakt)" hon höll uppe några år, nu är hon på igen som sagt... fyfan va arg man blev när man fick reda på de me.. jag har aldrig råkat ut för något sådant, läskigaste är att hon stavar rätt på mitt förnamn, jag har ett utländskt förnamn som inte är enkelt att stava, hon har även laggt ut mitt mobil nummer på internet och visat det för andra fast det är privat. Jag blir sjukt less på det här och hade hoppats på att det inte skulle bli så, hon bor i en annan ort, så det är skönt att det är på avstånd, vi träffas aldrig på stan eller ser varann, även om hon är där emellanåt. Men nu går det för långt känner jag. Det är nog nu man ska reagera som mest
    Men vad ni än gör kontakta henne aldrig, tala inte med henne. Träffas ni så vänd bort blicken och låtsas som om hon vore luft. Det sa polisen till mig.
  • kouki

Du bör verkligen lyssna på Lindsey, du och din familj ska verkligen inte kontakta henne personligen på något vis. Det gör att hon märker att ni blir berörda av hennes beteende = ett lyckorus och en vilja till att fortsätta hos henne, då det är något som ger effekt.

kouki skrev 2014-02-25 08:01:09 följande:

Du bör verkligen lyssna på Lindsey, du och din familj ska verkligen inte kontakta henne personligen på något vis. Det gör att hon märker att ni blir berörda av hennes beteende = ett lyckorus och en vilja till att fortsätta hos henne, då det är något som ger effekt.

Precis. Och vad som rör sig i hennes sjuka huvud vet vi inte men har TS otur kan människan ha fått för sig att TS man älskar henne och att de har ett förhållande fast de aldrig har träffats om han talar med henne. Sjuka människor ska man hålla sig så långt borta som möjligt. Det är polisens sak att tala med henne.
  • Satisfaction

Anteckna allt om henne i punktform, visa mejl, sms, datum, plats etc och gå till polisen med det, Det är faktiskt straffbart att stalka.

Svar på tråden Jag är stalkad