Inlägg från: sportpappa |Visa alla inlägg
  • sportpappa

Varför går jag inte ner i vikt?

Ja, stirra mindre på vågen. Väg dig mer sällan. Måttband eller spegel är bättre sätt att se din förändring. Gör vägning max en gång per månad. När du väger dig varje dag eller varje vecka så väger du vätskebalans och mag- och tarminnehåll vilket kan göra att vikten varierar åt båda hållen. Ex. om du dricker en liter vatten utan att kissa så har du "gått upp" 1 kg.
    Genom att du tränar så bygger du muskler och de väger också en del vilket gör att din viktminskning går långsammare. Det är sunt. Muskler kräver mer energi vilket ökar din förbränning.

• sportpappa
    Hannaj1991 skrev 2014-03-05 10:16:37 följande:
    Hej jag har också svårt med min vikt vill också gå ner te 50 kg hoppas på kunna köpa en träningscykel som man har hemma jag väger drygt 122.0 kg vill ner te 50 kg är det någon som kan tipsa mig man hår ner i vikt ingen lchf livs farligt för kroppen ...
    Det är 72 kg viktminskning vilket är ganska mycket. En målvikt på 50 kg låter väldigt lågt, men om det är lågt eller inte beror på hur lång du är. Om du är runt 150 cm lång så får det väl anses som en "normal" vikt.
    Det du ska börja med är att minska lite på matportionerna (fyll aldrig tallriken med mer än 75% mat, bygg inga berg, ät aldrig tills du är helt mätt), ta endast en portion mat, fyll aldrig på tallriken och välja bort läsk - vatten fungerar alldeles utmärkt till alla måltider. Med bara det så kommer du väldigt långt.

Stressa inte utan låt det ta sin tid. När du väl hittar rätt livsstil så kommer kroppen anpassa sig till den automatiskt.
  • sportpappa

Fortsätt jobba på och väg dig absolut max 1 gång per vecka. Samma dag och samma tid varje vecka.
    Ett annat mycket bra sätt att se utveckling är att mäta sig. När du börjar att träna så byts fett ut mot muskler som också väger en del. Med ett måttband så kan du se den utveckling som inte syns på vågen.

Fortsätt på den bana du valt. Lägg gärna på någon timme promenad eller cykel varje dag. Cykel är mer skonsamt för lederna.

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?