Inlägg från: UCharlotte |Visa alla inlägg
  • UCharlotte

Varför går jag inte ner i vikt?

TS  Det ÄR skillnad på en kalori och en kalori, så lika viktigt som antalet kalorier är vilken typ av kost du slösar dina kalorier på.

Du bygger inte muskler i den omfattningen än. Muskler tar tid. Så det är något annat.

Vågar du kasta in vad du äter och dricker, hur du lever i allmänhet här, så kanske vi är några som kan klura på vad som inte går vägen. 

För en stabil viktnedgång handlar 80% om kosten kosten och 20% om träningen.

Fundera på vad din kropp reagerar på när du äter. När blir du glad/sur? Efter hur lång tid efter en måltid blir du sugen? Hinner du nånsin bli hungrig? Blir du uppblåst/gasig av något. Samlar du vätska av något?
  • UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-09 13:56:03 följande:
    Ingen kostomläggning behövs .. Jag äter bra o nyttig mat o går promenad med min son o Man .... Nutrilett hjälper mot viktnedgång de vet jag...
    Det snedvridna med promenader är att man väldigt sällan berättar hur fort man faktiskt måste gå för att det ska göra skillnad. Tar du seriösa power walks eller mysknallar du bara?

Många överäter, du kan vara en sån
    Dricker du tillräckligt med vatten?
  • UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 11:50:07 följande:
    Nej jag går inte upp av nutrilett och jag äter bra mat så är de bara
    Ingen har påstått att du går upp av Nutrilett men Nutrilett lägger dig på en nivå med för få kalorier och det kommer sätta hela kroppen ur balans. Sen när du börjar äta normalt så kommer du gå tillbaka till den vikt du hade innan.

Detta beror på att du inte gjort en BESTÄNDIG FÖRÄNDRING, utan du har tillfälligt svält dig.

Även "bra" mat är svårt för folk som inte kan det där med det kemiska och hormoner. Men äter du BRA MAT och inte får de resultat du vill, du är något i planen fel...och bör rättas till. Även bra, kan vara fel...
  • UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 12:44:21 följande:
    Äter inte för mycket sluta säg att jag äter för mycket de finns tydligen ingen som kan ge råd hur man går ner rör på mig så mycket jag kan har en knäskada så sem har jag stuka el vrikat höger fot som gör ont varje dag så jag tar de lugt tränar de kan kan
    Men har du en knäskada som påverkar dina promenader så kan du inte inkludera dem i ditt motionstänk för en vanlig promenad gör inget mer än ger dig frisk luft. Du behöver flåset för att det ska göra någon skillnad. "Så mycket jag kan".. räcker inte även om du gör ditt bästa just nu. Din kropp struntar i din knäskada, den kräver samma sak för förändring vare sig du är pigg, trött, med hela knän eller trasiga.

Du är ganska otydlig i vad du egentligen vill.
    Gå ner i vikt? Fine..men hur? Vill du motionera mer. Gå ner genom att äta mindre. Har du ett långsiktigt, kortsiktigt tänk på din plan? Hur mycket tid kan du tänka dig att lägga ner? Är du villig att kämpa, offra, gå utan...

Det går inte att hjälpa folk som egentligen inte vill bli hjälpta.
  • UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 14:10:16 följande:
    Sluta tjata om att jag ska ändra min kost jag behöver inte ändra min kost alls ... De va prat om ev operation men de blev inte så knäskadan kommer jag ha hela livet finns inget att göra åt knäskadan .. De ända dom hjälper är nutrilett
    Det du stoppar i munnen, vad det än är: Mindre, Färre, Nyttigare

Gällande hur du rör kroppen: Mer, Oftare, Flåsigare
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?