Inlägg från: Vickisen |Visa alla inlägg
  • Vickisen

Varför går jag inte ner i vikt?

Hannaj1991 skrev 2014-04-08 10:00:35 följande:
    Äter o rör mig som jag ska äter minde ändå står jag där jag står antingen så har jag gått ner 0,1 kg el så har jag gått upp fattar inte svara på detta
    När man är väldigt överviktig så kan hormonbalansen rubbas vilket kan leda till bl.a. att det kan vara svårt att gå ner i vikt. Har själv vägt runt 90 kg en gång i tiden så jag vet hur svårt det är :/
    Hur många kilokalorier äter du i snitt per dag nu och hur mycket tränar du?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-08 10:20:17 följande:
    Hur menar du ???????? Jag har precis börjat träna med mina tränings redskap jag har hemma svara på detta
    Jo, men även om du tycker att du äter nyttigt, ofta men små mål så kan det vara så att du får i dig förmycket energi. Och som UCharlotte skriver så utvinns energin i kroppen på olika sätt beroende på om energin kommer från fett, kolhydrater eller protein (eller vid kombination). Kroppen är en kemisk fabrik, inte en maskin. Om någon här ska kunna besvara din fråga så måste du nog skriva mer utförligt hur mycket, när och vad du äter ung. per dag. Har du dagar då du överäter? Äter du mycket pasta, ris, potatis, bröd? När startade du med din kostomläggning?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-09 13:56:03 följande:
    Ingen kostomläggning behövs .. Jag äter bra o nyttig mat o går promenad med min son o Man .... Nutrilett hjälper mot viktnedgång de vet jag...
    Men vad fint! Lycka till då!
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-09 17:04:26 följande:
    Nutrilett har jag druckit förut o de har hjälp att jag går ner .......... Vatten o saft o Loka o Ramlösa dricker jag sällan läsk måttligt med ris o pasta o kött o grönsaker i stor mängd och frukt äter jag med dricker minst 3-4 koppar kaffe el te beror på hur trött jag e .... Jag går som jag brukar göra kan inte gå hur som hälst med min knäskada som jag har på vänstra knät ....
    Ok, och sedan när du slutat med Nutrilett så har du gått upp igen..

• Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 09:38:56 följande:
    Tvärt om nutrilett gör så man går ner de vet jag sen tidigare ... Om ni så gärna vill veta va jag äter på en dag så ... 2 koppar kaffe ca 2 mackor 1 tallrik youghurt om de finns hemma frukost .. Lunch ris el pasta ev 2 köttbitar el så o grönsaker ... Middag ris el pasta cickenbits el pizza grönsaker och god sallad me mycket gott i ....
    Ja, men du har ju gått upp sen igen när du slutat med nutrilett ? Annars borde du ju vara normalviktig vid det här laget.
    Jag förstår inte riktigt vad du vill i den här tråden, det är meningslöst att svara dig när du bara försvarar dig med att "jag behöver inte förändra mina matvanor". Du äter helt enkelt förmycket och tycks äta alldeles förmycket snabba kolhydrater och fett (dålig kombo!), därför går du inte ner i vikt. Så är det bara. Om du inte börjar äta vettigare så kommer du ligga kvar på samma vikt även när du slutar med Nutrilett alt. gå upp. Det är ditt val, trivs du med ditt liv som det är nu så fortsätt så.

Börjar starkt fundera på om du bara driver med alla här..
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 11:50:07 följande:
    Nej jag går inte upp av nutrilett och jag äter bra mat så är de bara
    Du kallar alltså pizza och färdigmat, pasta och mackor för "bra mat" Obestämd Men visst, om du äter så bra och går ner i vikt nu så finns det väl inget mer att diskutera :) Problem solved.
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 12:44:21 följande:
    Äter inte för mycket sluta säg att jag äter för mycket de finns tydligen ingen som kan ge råd hur man går ner rör på mig så mycket jag kan har en knäskada så sem har jag stuka el vrikat höger fot som gör ont varje dag så jag tar de lugt tränar de kan kan
    Du har ju fått jättemånga bra råd här - ät mindre och vettig mat så kommer du gå ner oavsett om du rör på dig eller inte. Du vill bara inte ta till dig dem. Sen påstår du att mackor och pizza är bra mat och förstår inte varför du är överviktig?

Eftersom du verkar ha noll koll på din kost så skulle jag i dina skor ladda ner ex Lifesum-appen och kolla av vad du faktiskt stoppar i dig under en vecka och sedan göra en utvärdering. Du kanske småäter mycket också som du inte tänker på?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:27:57 följande:
    Min kropp känner visst av knäskadan den kommer jag ha hela tiden ... De ända jag inte äter el dricker dricker sällan läsk en gång i veckan kebab me pomfritt sällan äter inge godis bara speciella tillfällen vill ner från 122,2 till 50 kg o jag e 164 lång min normala vikt e 60 kg
    I ett av dina inlägg skriver du att du använder olika appar där du lägger in vad du äter. Hur många kalorier äter du i snitt per dag? Finns det dagar då du ätit betydligt mer?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:57:45 följande:
    Jo jag äter visst bra mat precis som alla andra jag har appar men glömmer l lägga in kan de va för ca 2 år sen jag vägde 60 kg sen kan de va att jag har graviditets kilona kvar gick ner lite när min son föddes ....
    Ok, men då är väl allt bra?
    För övrigt tror jag inte att alla äter massa mackor och pizza varje dag och räknar det som "nyttigt"...

• Vickisen
    orianthi skrev 2014-04-11 11:18:43 följande:
    Hannaj1991 du måste driva? Vad är det du dillar om?
    Du har fått toppenråd men svamlar bara tillbaka!
    Ja, klart att hon bara driver. Eller, vill liksom inte tänka så lågt om någon om du förstår Drömmer
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-12 09:59:56 följande:
    Jag e inget skämt varför tror du de ??
    Jag är helt säker på att du bara skojar för jag vill inte tro att det finns så korkade människor, men det är inte roligt längre. Bara tjatigt, allting går i en loop utan end.
    Det finns inget att skriva till dig mer, för antingen driver du med oss eller så ligger du gravt under medelkurvan och i båda fallen kommer du inte ta till dig något som skrivs.
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?