Hannaj1991 skrev 2014-04-09 12:44:29 följande:
Behöver ingen kostomläggning vill bara ha råd om hur jag ska ner i vikt äter som vanligt folk utom ingen det mat bara ibland varför tjata om kostomläggning de är de jag inte behöver ... Hm funderar på o ta nutrilett frukost lunch o äta riktig mat me min man
Det är faktiskt i princip så enkelt som "kalori in, kalori ut". Och du kan träna i timtal utan att gå ner ett enda gram i vikt. Ett kilo kroppsvikt motsvarar ungefär 7000 kcal. Det motsvarar sju timmars löpning om man inte tar hänsyn till att många till exempel kompenserar sin träning med ökat matintag på grund av att träningen ökar aptiten.
Du säger att du äter små portioner, fettsnål kost och inte äter socker. Om du verkligen gjorde det, så skulle du också gå ner i vikt. Jag gick ner i vikt bara på att ta bort två kvällsmackor per dag. Fort gick det verkligen inte, men det visar lite på vad jag vill säga: om du låg på kaloriunderskott skulle du också gå ner i vikt.
Väger man över hundra kilo är det grundläggande fel på hur ens energiintag ser ut, och då är det lämpligt att göra en kostomläggning. Man kan antagligen inte tro att man kan "äta som vanligt" och samtidigt gå ner i vikt. Det kan vara bra att se över var det mest energirika man äter kommer ifrån - är det klicken bearnaisesås man tar till middagen? Pasta flera gånger i veckan? Alldeles för stora portioner? En näve nötter till mellanmål? Ett bra stäle kan vara att börja att helt enkelt servera bra grönsaker (dit räknas i nte sallad, tomat och gurka) och fylla halva tallriken med det, resten bra kolhydrater och magra proteiner.
Du verkar ju verkligen inte vilja ta till dig att du måste ta tag i hur du äter om du ska gå ner i vikt, men så enkelt är det. Viktnedgång är 80 procent kost.