• Undrandee

Varför låta barnen panta?!

Min fråga är, varför låter vissa föräldrar sina barn gå ut och leta pantburkar för att få köpa sitt lördagsgodis tex? Är ofta jag fått höra om föräldrar som inte alls vill ge sina barn en slant för godis, utan dom får slita för mödan, som som kallat det! Har svårt att tro att vissa föräldrar verkligen är så fattiga att dom inte kan unna sina barn en tjuga eller så om helgen, utan handlar kanske mer om uppfostran vad jag förstår att barnen ska lära sig redan så "jobba" för det. Vad anser ni, en sak att diskutera bar kände jag.

• Svar på tråden Varför låta barnen panta?!
  • Anonym (Gg)

Är väl bra burkarna kommer dit de ska istället för att förstöra naturen och miljön

• Undrandee
    Anonym (Gg) skrev 2014-02-25 12:27:19 följande:
    Är väl bra burkarna kommer dit de ska istället för att förstöra naturen och miljön

Självklart! Men då ska barnen vilja det av egen vilja också och inte tvingas till det anser jag.
  • La Lola
    Undrandee skrev 2014-02-25 12:31:06 följande:

Självklart! Men då ska barnen vilja det av egen vilja också och inte tvingas till det anser jag.
    Blir de tvingade då? På vilket sätt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mandel

Jag visste inte att det var livsnödvändigt att äta godis...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Niju

Tvingade? Det är ju barnen som vill ha godis ;) vore det för att köpa godis till föräldrarna vore det hemskt!

• Anonym (Gg)

Vem tvingar dem anser du? Vem tvingar dem att äta godis?
  • Undrandee

Dom gånger man stått i kön på Ica tex och barnen diskuterat att den enas föräldrar vägrat ge dom en tjuga för godisbiten barnet gärna ville ha. Även hört bekanta uttrycka sig såhär. Nej det är inte livsviktigt med godiset, men jag tycker int själva budskapet att barnen ska få slita själva för att få en ynka godisbit medans föräldrarna själva gärna sticker åt sig en godispåse om helgerna. Inte okej för mig

• La Lola
    Undrandee skrev 2014-02-25 12:45:22 följande:
     Nej det är inte livsviktigt med godiset, men jag tycker int själva budskapet att barnen ska få slita själva för att få en ynka godisbit medans föräldrarna själva gärna sticker åt sig en godispåse om helgerna. Inte okej för mig
    Går det till så då?
  • Undrandee
    La Lola skrev 2014-02-25 12:47:21 följande:
    Går det till så då?

Jag kan ju inte säga vad som är sant och inte, därav att jag tyckte ämnet var intressant att diskutera som jag skrev i trådstarten
  • ica

Att barn både lär sig värna om vår miljö och samtidigt lär sig pengars värde är väl bra. Det är väl få av oss som har prinsar och prinsessor. Dvs att de aldrig behöver försörja sig själva.
Svar på tråden Varför låta barnen panta?!