Inlägg från: Anonym (Aj aj aj!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aj aj aj!)

Kunde inte andas djupt igår kväll! Smärta i hjärtat?

Igår kväll när jag satt och läste i sängen så gjorde det vidrigt ont när jag andades in. Det kändes som om det var i hjärtat. Det onda satt under vänster bröst och där är väl hjärtat placerat? Om jag drog ett andetag så var det som om någon tryckt in en pil i hjärtat. Det gjorde jätteont. Jag tog bara små andetag i en kvart för att det gjorde så ont att andas djupare. Vad kan det ha varit?

• Svar på tråden Kunde inte andas djupt igår kväll! Smärta i hjärtat?
  • Anonym (Aj aj aj!)
    Limalie skrev 2014-02-25 15:52:20 följande:
    Öh, nej hjärtat sitter inte under vänster bröst. Utan ungefär i mitten mellan vänster och höger¨, och inte under brösten . Googla en bild.
    Jag menade inte under bröstet utan bakom då eller hur sjutton säger man?
    Anonym (Olik) skrev 2014-02-25 15:50:01 följande:
    Nerv eller muskel i kläm ,känns sjukt obehagligt som om det sticker till/hugger i hjärtat :-/
    Testa stretcha lite med armar/bröstmuskler så släpper det oftast lite.
    Så kanske det var. Jag vågade knappt röra mig för att det gjorde så ont.
    Anonym (vuxenkolik) skrev 2014-02-25 15:52:20 följande:
    Kan det ha varit gaser? Jag kan få otroligt ont nära hjärtat ibland pga det. Fick det förklarat av läkare första gången det hände. Det brukar gå över om jag kämpar igenom och tar djupa andetag ändå, för att trycka bort luften sas..
    Jag tror inte det var gaser men jag vet inte. Jag vågade inte kämpa igenom utan andades ytligt. Det gjorde så himla ont ju.

• Anonym (Aj aj aj!)
    Mamori skrev 2014-02-25 18:43:09 följande:
    Jag tog upp det med läkare när jag var yngre och hade så och han sade att det var muskelfästen som gjorde ont. Om man sträcker på sig och försöker andas med lätta andetag så går det över efter en liten stund. Det sitter nästan exakt under vänster bröst när man andas in, sticker som en kniv.
    Det var där det satt för mig och kändes som en kniv och jag vågade bara andas med lätta andetag en bra stund efter. 
  • Anonym (Aj aj aj!)
    Harvester skrev 2014-02-25 18:49:44 följande:
    Kan vara kramp i matstrupen också, kan göra riktigt svinont! Ofta hos de som har problem med halsbränna/magkatarr..
    Bra att veta men jag har inget sånt.
Svar på tråden Kunde inte andas djupt igår kväll! Smärta i hjärtat?