Tror Ni det påverkar barnen?
Min sambo har två barn sedan tidigare förhållande. Vi har två gemensamma barn. Jag började lägga märke efter något år att min mans föräldrar endast hittade på roliga saker med hans första barn. Tänkte att var barn har sin tid och det kanske beror på att våra gemensamma inte är lika stora ännu. Men de gör ALDRIG något med våra gemensamma. De bjuder endast hem oss de helger som min sambos första barn är hemma hos oss, i övrigt hör vi typ aldrig av dem. Om de skulle höra av sig pratar de ändå bara om min sambos första barn. Min sambos syster beter sig likadant. Jag tycker det känns tråkigt då jag kommit bra överens med min sambos familj, men att de beter sig som de gör. De försöker pressa min sambo att endast ta hand om sina första barn och skickat sms som "dina stora barn är dina första barn och de är viktigast. De skall alltid gå först". Jag är rädd att detta beteende skall påverka våra gemensamma barns självkänsla och vad de är värda. Är inta alla barn viktiga? Är inte alla barnen värda att få göra roliga saker?