Inlägg från: Anonym (... 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (... 2)

pengar i bröllopspresent??

Anonym (...) skrev 2014-02-26 08:29:15 följande:
    tycker de tär smaklöst att kräva pengar i bröllopsgåva. är det därför vissa gifter sig, för presenter och pengar? känns som om man missat hela konceptet.
    Fast det är väl inga konstigheter? Vi skrev att på vår bröllopshemsida att "eftersom vi bott ihop i över fem år har vi det mesta, men för den som vill ge present ändå går det bra att lämna ett frivilligt bidrag till brudparet..".
    Det är svårt att önska sig presenter från 90 personer faktiskt :)
    Vi fick dock lite presenter i alla fall, men de flesta gav ett litet bidrag som varierade mellan 300-1000 kronor per insättning ungefär.
  • Anonym (... 2)
    Anonym (pengarr) skrev 2014-02-26 05:48:06 följande:
    ska på bröllop i mars, en kusin jag nästan aldrig träffar, de önskar sig pengar som de ska ha till bröllopsresan till grekland

hur mkt är rimligt att ge? jag ska gå med min fru
    500 kronor per par är standard tror jag! Eller... man ger ju egentligen så mycket som man själv kan och vill :)
  • Anonym (... 2)
    Anonym (Tina) skrev 2014-02-26 17:02:40 följande:
    Tycker det är smart att önska sig bidrag till bröllopsresan. Varför slösa pengar på en massa grejer om man inte vill ha det? jag har skåpen fyllda med porslin.
    Håller med! Vi fick ihop en bra reskassa i presenter och skickade bilder från vår bröllopsresa för att visa vart gästernas presenter gav för utdelning :)
    Man går ju knappast plus på ett bröllop som någon skrev haha!
  • Anonym (... 2)
    Anonym (Tina) skrev 2014-03-04 02:12:30 följande:
    Jag vet par som öppnat ett konto som exempelvis värdparet har hand om så att gästerna inte behöver skylta med hur mycket pengar som de ger. 
    Precis så hade vi :) Vi skrev att vi välkomnar "anonyma bidrag" till bröllopsresan i present!
Svar på tråden pengar i bröllopspresent??