• Webbredaktör

    Ska du köpa någon ny bok på bokrean?

    Bokrean började redan i slutet av 1920-talet då bokförlagen ville få sålt sina restupplagor. Under 1930-talet började förlagen enas om bestämda datum varje år, runt den 15 februari. Redan då diskuterades startdatumen och bokrean fick inte ligga för nära julhandeln. Fler faktorer kom att spela in på valet av datum, såsom datum för löning och skolornas sportlov. Ska du köpa något på årets rea?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du köpa någon ny bok på bokrean?
  • Prutt

    Ja, jag kommer nog köpa en hel del böcker till min son. Antagligen ingen till mig själv, dock.

  • Aniiee

    Har gjort. Kommer köpa mer, Köpte 101 historiska misstag (inte lika rolig som 101 historiska myter), 1001 böcker du måste läsa innan du dör och Gud i Sverige till mig, Stora Muminboken till lillungen, Eragon-böckerna till stora pojken och Lyco Flores äventyr till "lilla" pojken. Jag och stora flickan ska gå tillsammans imorgon så får hon välja en eller två böcker till sig.

    Ska köpa Milton och Dante också, sen vet jag inte....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • fluu

    Nej. Jag lånar mest böcker på bibliotek. Min mamma shoppade däremot ett Elvis-album till mig och någon bok om grisen och kotten till dotra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lollsanT

    Japp, beställde 11 böcker till mina pojkar som kom igår men det blir nog en sväng i butikerna också

  • bradfield

    Den stackars bokhandlaren här i närheten ska stänga butiken och jag var där inne häromdagen. Hittade en bok av Niklas Orrenius som jag ville ha, men orkade inte köa just då. Var inne en sväng på förmiddagen idag och kikade efter den men den var borta. Så jag ska kanske se om jag kan hitta den på bokrean, jag tycker han är en duktig skribent. 

  • Aniiee
    Kofot skrev 2014-02-27 10:01:06 följande:
    Jag vill gå på bokrean men vet inte om jag hinner.
    Här brukar bokrean sträcka sig tills böckerna tar slut. Brukar vara någon gång i slutet av april, början på juni....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Ska du köpa någon ny bok på bokrean?