Add/adhd som vuxen kvinna, hur fungerar ni?
Hej Jag har under en tid nu funderat på om jag har Add/ adhd. När jag läser om kriterierna iallafall för Add så stämmer det mesta in på mig. Hur jag är och har varit och fungerat. Jag är 36 år och lever med min sambo och våra 2 barn som är 8 och 4 år. Dottern som är 8 år är väldigt lik mig på många sett och jag har även funderat i dessa banor kring henne. Jag är väldigt disträ och glömsk, ses nog ofta som lat fastän jag inte är det utan har jätte låg energi oftast. Gör mycket slarvfel och är dålig på att lyssna på instruktioner och förfölja saker jag påbörjat. Är väldigt slarvig och rörig. Ger ofta upp med saker som är för svåra eller tar för mycket energi. Vill ha ordning och reda på vissa saker som egentligen är oväsentliga, som att böcker ska stå i bokstavsordning eller att klädena ska hänga efter färg i garderoben. Samtidigt som det kan vara stökigt överallt utan att jag bryr mig. Jag ser oftast inte att det är stökigt. Förens det gått för långt. Socialt är det också sådär, har några få riktigt bra vänner men har svårt för ytliga kontakter, att småprata om ingenting ät svårt. Kan jag något om det som diskuteras eller brinner för nått så ses jag nog som väldigt social och påläst... Tror att dem flesta ser mig som öppen, pratglad, rolig och så men att jag lätt blir dryg... Funkar bra på jobbet där jag känner mig hemma och där jag vet att jag gör ett bra jobb, jobbar på förskola. Har dock en depression som gör att jag inte har någon ork till nått annat när jag jobbar heltid. Är det någon som känner igen sig och vill dela med sig av sina egna erfarenheter,