ÄngDal skrev 2014-02-26 21:21:27 följande:
Jag har en iPad (10 tum) och min fru och vår son har varsin Samsung Galaxy Tab (7 tum). Vi är mycket nöjda med båda. Jag är själv en Apple-fantast och älskar min iPad, men samtidigt tycker jag mycket om Galaxy Tab, den är smidigt och behändig och lätt att hålla i och fungerar mycket bra om den främst ska användas för Youtube, SVT Play, streama film och spela spel på (det har min fru och sonen den till). Den är lagom stor och enkel och skön att hålla i. 7 tum är jättebra storlek för ett barn, inte minst i bilen.
Om du ska ha plattan till att surfa mycket på och läsa Aftonbladet och andra sidor (som FL, hehe) är kanske 10
tum att föredra.
När det gäller att titta på nedladdad film på en platta är det krångligt både på iPad och Android = så krångligt att jag inte orkar ens försöka. Bättre då att du skaffar Netflix för 79 kr per månad. Då kan två personer titta samtidigt på samma abonnemang och på olika enheter (dator, platta, telefon, smart-tv, playstation). Prisvärt och mycket film och serier för både vuxna och barn.
Ska du titta på nedladdad film är det enklare att köpa en liten minilaptop som du kan koppla in en USB-sladd i.
Ska du kunna surfa i bilen - se till att du kan koppla in plattan på mobilens surf (internetdelning är väldigt smidigt via iPhone; jag antar att det går att göra med en Samsung-telefon också eller andra androider), om du inte köper en platta med eget 3G- eller 4G-abonnemang.
iPad är dyrare än android men enligt mig fortfarande enklare, snyggare och behändigare att använda (men skillnaden är inte så stor).
Det är skitenkeltatt kolla på film på en android. Lägg över filmen, öppna "album", klicka på filmen, välj spelare (ofta en eller 2 inbygda, fler kan laddas ned efter behov), titta! Inget krångel, inget knussel. Har ni problem så är det något vajsing. Det finns inget filformat en android inte fixar med rätt spelare.
Annars håller jag med dig.