Den stora frågan: Smör eller margarin?
Vad använder du oftast när du bakar eller lagar mat och ska välja mellan smör och margarin?
Vad använder du oftast när du bakar eller lagar mat och ska välja mellan smör och margarin?
Helt okej, jag frågade ju för att få svar
Jag själv brukar aldrig baka, steker gör jag i olja och har aldrig något på brödet.
Varken smör eller margarin brukar finnas i kylskåpet.
Är bara nyfiken vad folk tycker, jag själv skulle aldrig någonsin känna någon skillnad på smör och margarin.
Svarar som jag gjorde häromveckan: till bak-alltid smör,blir stor skillnad i smak! Till mat-olja eller smör,beror lite på vad som steks.
Är bara nyfiken vad folk tycker, jag själv skulle aldrig någonsin känna någon skillnad på smör och margarin.
Till bakning är det smör som gäller och vid matlagning smör eller olja beroende på vad som lagas.
Det är väldigt många som svarar smör. Är det därför det varit så många margarinkampanjer i affärerna nu de senaste veckorna? Har de kris i margarinindustrin? (oh, det rimmade lite...)
Köper bara smör efter att jag insåg hur man gör margarin. Tycker dessutom att det är mycket godare. Bregott eller "eget Bregott" (smör och rapsolja) på mackorna.