kan man få lån som arbetslös?
Kan man få lån om man är arbetslös och föräldraledig?
Jag har ett litet lån på ca 10tusen & tänkte få låna 20tusen för att få bort några krediter.
Tror ni att det ens kan vara möjligt?
Kan man få lån om man är arbetslös och föräldraledig?
Jag har ett litet lån på ca 10tusen & tänkte få låna 20tusen för att få bort några krediter.
Tror ni att det ens kan vara möjligt?
Det blir nog väldigt svårt.... men fråga din bank, du kan inte mer än få ett nej.
Du verkar vara på fel väg.
Du har låg inkomst
Du har lån
Du ska låna ännu mer
Vore det inte bättre att sluta köpa saker som du inte har råd med, istället för att öka på en skuld som kanske snart växer dig över huvud?
Det finns ingen bank som beviljar en låneansökan åt er förutom Bluestep eller liknande.
ja men skulden på 10tusen lär ju inte växa över mitt huvud.
Nu har jag ju redan lån som sagt.
Jag kände att det vore bättre att ha ett banklån på 30tusen än en massa smålån på tex hm & ellos (i know det är fel men jag kan inte backa tiden)
ja men skulden på 10tusen lär ju inte växa över mitt huvud.
Nu har jag ju redan lån som sagt.
Jag kände att det vore bättre att ha ett banklån på 30tusen än en massa smålån på tex hm & ellos (i know det är fel men jag kan inte backa tiden)
Jag tycker du ska börja med att ringa runt till de företag som du har skulder hos och fråga om de kan frysa räntan (och om de säger nej fråga om de kan sänka räntan för att du vill göra rätt för dig och få ökad möjlighet att betala skulden till dem). Om räntan fryses eller sänks så kanske de hamnar på samma nivå som den ränta banken hade kunnat ge dig?
Om inte jag är helt fel ute så brukar de lån banker beviljar personer i din situation där det inte finns någon säkerhet vara i första hand blanco-lån till hög ränta. Det kanske inte blir så stor skillnad om du tar banklån eller om du betalar av de lån du har nu i samma takt som tidigare?
Betala sedan av så mycket du kan på det lån som har högst ränta och lägsta möjliga summa tills vidare på de lån som har lägre ränta (sedan när lånen med högst ränta är avbetalat och klart så börjar du förstås betala av större summa än minimisumma på lånet med näst högst ränta).
Ja det spelar roll eftersom då betalar man ju en summa till ett lån istället för flera små summor till flera lån som blir dyrare.
Vilket fall så sitter jag inte i sjön.
Det handlar om ca 20 tusen. och det har jag nästan om jag vill....
Tror inte alls att det handlar om att betala av småskulderna, snarare tror jag att dina pengar är slut och du ser möjligheten att kunna maxa dina kreditkort igen.
Du har nästan 20' om du vill, skriver du...... men det är väl så att du INTE vill. Jag tror inte för ett ögonblick att du har dessa pengar, för då skulle du, liksom många andra redan ha betalat sina så kallade "småskulder".
Jag hoppas att det löser sig.
Ja det spelar roll eftersom då betalar man ju en summa till ett lån istället för flera små summor till flera lån som blir dyrare.
Vilket fall så sitter jag inte i sjön.
Det handlar om ca 20 tusen. och det har jag nästan om jag vill....