• LillGris

Varför köper du kopior?

Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:20:48 följande:
    Jag köper inte snabbmat, bryr mig om min kropp. 

Varför känner man för att bära runt på en falsk produkt? Att låtsas ha råd med någonting man inte har råd med? 

Man kanske tycker väskan är snygg men att det är löjligt att lägga 10 lax på en väska?
  • LillGris
    Kensy skrev 2014-02-28 19:38:26 följande:
    Agree!

Jag har iofs aldrig köpt en kopia, kommer antagligen aldrig göra det heller. Men så är jag ingen handväskmänniska heller. Men jag antar att det är så i de allra flesta fall, att man tycker produkten är snygg men inte prisvärd.
  • LillGris
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:41:56 följande:
    Jovisst men det är bara det att de inte används i 40 år... Det ser "modet" till.

Kodordet är konsumtion....

Fast det finns ju tidlösa produkter. Som aldrig är superinne och därför aldrig superute. En klassisk, svart handväska kan nog användas i alla tider, tänker jag. Lite som "den lilla svarta" eller en neutral kappa eller en skinnjacka.
  • LillGris
    puss skrev 2014-02-28 19:42:37 följande:
    men kpoior finns ju på allt. skolr tröjor jakcor möbler

Sant. Jag var insnöad på handväskor här. Jag skulle inte köpa en kopia av ett märke oavsett om det var en väska, klocka eller ett par skor. Men jag tror fortfarande att det är så folk som gör det tänker. De får "nästan samma sak" för halva priset, eller nåt.
Svar på tråden Varför köper du kopior?