• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Anonym (Olik)

Varför köper du snabbmat när du kan laga egen mat från grunden som är mkt nyttigare?

För att du känner för det antar jag?

• Anonym (Varför??)
    Anonym (Olik) skrev 2014-02-28 19:18:34 följande:
    Varför köper du snabbmat när du kan laga egen mat från grunden som är mkt nyttigare?
    För att du känner för det antar jag?
    Jag köper inte snabbmat, bryr mig om min kropp. 
    Varför känner man för att bära runt på en falsk produkt? Att låtsas ha råd med någonting man inte har råd med? 
  • Lumina77
    Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:20:48 följande:
    Varför känner man för att bära runt på en falsk produkt? Att låtsas ha råd med någonting man inte har råd med? 
    Varför är detta ett viktigt ämne för dig?
  • Anonym (Herregud!)

Alltid lika intressant med människor som lägger sig i andras liv istället för att bry sig om sitt. Löjligt, men juste , det är ju fredag, det är då trådar som denna brukar dyka upp här på forumet!

• Anonym (Olik)
    För att folk vill och kan...varför bryr du dig?
  • Baby Firefly

Ja kanske för att man tycker att produkten är snygg och tilltalande och inte köper grejer för att "visa att man har råd".

• Molgan 008
    Jag tycker det skulle vara än intressantare att få veta varför människor köper dyra märkesprodukter som de inte har råd med, än kopior av märkesprodukter som de har råd att köpa.
  • elyse

För att man inte bryr sig om att det faktiskt är olagligt?

• Baby Firefly

Varför är det så viktigt för folk att visa att de har råd med dyra varor? Varför betyder märken så mycket för vissa människor? Ligger det något slags mindervärdeskomplex i bakgrunden? 

Svar på tråden Varför köper du kopior?