• elyse

Varför köper du kopior?

För att man inte bryr sig om att det faktiskt är olagligt?

• elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:31:23 följande:
    Jag blir rätt förvånad över att frågan ställs eftersom det tyder på att man är mycket omedveten om hur omvärlden ser ut.

Säg mig, varför skulle INTE de flesta köpa kopior?
    För att det är olagligt. 
  • elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:40:08 följande:
    Och?
    vad äger du med en äkta vara? Namnet och vetskapen om att det är "äkta", annars skiljer det så himla lite att det krävs lusgransking innan man kan skilja kopia från äkta.

Med tanke på att vi är hjärntvättade till att vi kan köpa oss lycka och att 5% äger 90% eller nåt liknande horribelt är det fullkomligt logiskt att de flesta köper kopior. Tack och lov.
    Att det är olagligt räcker för mig. Jag vill inte vara delaktig i att upprätthålla en svart marknad. 
  • elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:52:38 följande:
    Ja och?
    Vad händer för att det är olagligt? Not so much..
    Du vet väl att det OFTAST är samma arbetar som r både original OCH kopior. I samma fabrik?

En till anledning varför man inte ska betala svindyrt för en "äkta" vara, de tar svinbetalat för att arbetare sliter ihjäl sig...
    Dig händer det inte så mycket, men den som importerar och säljer varan kan åka på kraftiga böter. 
  • elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:57:14 följande:
    Hur
    stor är risken?
    Den är välkalkylerad, tro mig. OM det skulle vara ett potentiellt hot skulle det inte finnas en marknad.

Du vet, pengarna styr....
    Ja, inte vet jag - jag är inte delaktig i den här handeln, som sagt. Välkalkylerade risker tar alla som importerar/exporterar illegala varor eftersom det finns en så pass stor efterfrågan. 
Svar på tråden Varför köper du kopior?