• Lumina77

Varför köper du kopior?

Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:20:48 följande:
    Jag köper inte snabbmat, bryr mig om min kropp. 
    Varför känner man för att bära runt på en falsk produkt? Att låtsas ha råd med någonting man inte har råd med? 
    Varför är detta ett viktigt ämne för dig?
  • Lumina77

För min egen del kan jag inte förstå hur man kan vara så DUM att man lägger flera tusen på en väsk-jävel bara för att det står Gucci på den. Fattar inte de som köper dessa svindyra märken att det är någon som tjänar stora pengar på dem?
    Jag är inte ett dugg avis på de som köper märkesprylar, tycker bara synd om dem som lägger sina pengar på sånt när man kan lägga dem på betydligt roligare saker, upplevelser med familjen mm.

• Lumina77
    Anonym (TT) skrev 2014-03-01 13:11:38 följande:

Jag köper äkta och dyra väskor samtidigt som jag har råd att göra saker tillsammans med mitt barn. Det säger väl mer om er ekonomi än att man inte kan göra både och?
    Jo men för mig är det obegripligt att man ens VILL lägga pengar på onödigt dyrt trams när man kan lägga det på upplevelser istället.
  • Lumina77
    ulfsas skrev 2014-03-01 12:41:08 följande:
    Om man har mycket pengar eller sparar för att kunna köpa en exklusiv vara är man då dum för att man inte prioriterar på samma sätt som du då?
    Ja för mig är det helt otroligt att man kan prioritera på konsumtion av det slaget men det är ju himla tur att man är olika
  • Lumina77
    sigill skrev 2014-03-01 17:51:01 följande:
    Kanske för att de tycker att färg och form är viktigare än vad det står på väskan/jackan/skorna.

Om man hittar en grej som är likadan bortsett från att det inte står gucci på den så känns det väl onödigt att betala tre gånger så mycket bara för att det ska stå gucci med pytteliten text?

Om man vill ha en rosa väska med stjärnor på så vill man väl ha just en rosa väska med stjärnor på. Och då spelar det ju mindre roll om det står gucci eller pucci på den.

Om man nu på allvar tror att saker och ting blir bättre av att det står gucci på väskan är det väl bara att ta en penna och skriva gucci på den då. De lär ju märka rätt snart att livet inte blir bättre för det.
    Hahaha fy FAN vad bra skrivet!!
Svar på tråden Varför köper du kopior?